Shellis Skrevet 25. november 2009 Skrevet 25. november 2009 Heisann:) Er i ferd med å gå til anskaffelse av ny stasjonær PC, og er litt usikker på hvilken jeg skal velge. PC`n vil primært bli brukt til gaming, men jeg trenger ikke det aller beste av det beste:) Har forsåvidt sett meg ut to kandidater, men om noen har forslag i samme prisklasse er de selvfølgelig velkommen til å nevne det:) Hos MPX selger de (snart) denne: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=111323 og hos Elkjøp denne: http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ASM5800/acer-aspire-asm5800?Selected=Specifications#tProductTabcontent Input mottas med takk:)
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Vurdert å bygge selv? Du kan få "mer bang for the buck" slik. Jeg selv synes det er mest gunstig med så mange kjerner som mulig, og synes av den grunn at Elkjøp-PCen egner seg best totalt sett. MPX sin PC med Athlon II-prosessor er også kurant, og vil kanskje yte best i spill pga den prosessoren og skjermkortet. Vær obs på at begge PCene vil bli levert med mye "bloatware" som struper ytelsen under oppstart og i drift, så dette er noe du bør avinstallere når du får PCen. PC-produsenter blir sponset av software-produsenter hvis dem leverer PCene med deres programvare preinstallert. Samtidig installeres det "hjelpeprogrammer" av selve produsentene. Ingen av disse trenger du, stort sett.
Shellis Skrevet 26. november 2009 Forfatter Skrevet 26. november 2009 Takker for svar. Det er ikke noe problem å sette sammen en pc, så lenge det blir en type budsjett-gamer i samme prisklasse som de overstående (ca 6000,-) Og mulig jeg avslører manglende kunnskaper her, men jeg trodde begge disse prosessorene var quad-core?
KongKlykken_InnleggNO Skrevet 26. november 2009 Skrevet 26. november 2009 Jo, stemmer. Jeg som tydeligvis så feil her... Begge er firekjernes prosessorer, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå