Gå til innhold

kjøre programmer med VPN


Haugseth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikker på at disse problemene ikke skyldes at skolen har veldig strenge brannmurregler? Vil gjette på at de bare har åpnet noen få porter i brannmurene sine, og dermed kommer du ikke ut på nettet med spill og programmer som trenger andre porter.

 

vet ikke, eneste jeg vet er at jeg må koble til via VPN og at dette medfører resktriksjoner. trenger uansett en løsning. noen som har erfaring med slikt? trenger konkrete instrukser, ikke bare "åpne porter" :/

Lenke til kommentar

Selvfølgelig finnes det diverse grep man man foreta seg for å komme seg rundt slike sperrer, men så er det jo også slik at de er der for en grunn. Det du kan gjøre er å ta kontakt med systemansvarlig og forklare hvorfor du ønsker å spille på skolens nett.

 

Alle andre løsninger på å komme rundt sperren vil nok bryte med retningslinjene for i det hele tatt få lov til å benytte nettet. Nå vet jeg ikke noe om du bor på internat eller noe, men skolens nett er nok tiltenkt skolearbeid, ikke dataspill.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig finnes det diverse grep man man foreta seg for å komme seg rundt slike sperrer, men så er det jo også slik at de er der for en grunn. Det du kan gjøre er å ta kontakt med systemansvarlig og forklare hvorfor du ønsker å spille på skolens nett.

 

Alle andre løsninger på å komme rundt sperren vil nok bryte med retningslinjene for i det hele tatt få lov til å benytte nettet. Nå vet jeg ikke noe om du bor på internat eller noe, men skolens nett er nok tiltenkt skolearbeid, ikke dataspill.

 

er på universitet og bor i hybelkompleks styrt av skolen, altså "on campus". nettverket i bygget er drevet av skolen. altså er det ikke bare nettet i skoletiden, men på min egen tid også, som er blokkert. det er selvsagt retningslinjer for hva skolens nett skal brukes til, men når jeg da skal være på dette nettet i 3 år fremover kommer jeg til å bryte noen av disse retningslinjene for å være ærlig. vil ikke være uten online gaming i 3 år. trenger forresten ikke moralske råd her, men tekniske.

 

d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...