Gå til innhold

PS3 eller XBOX360?


Potteplantee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg eier begge konsollene, og har i all fortid vært en Playstation-mann. PSX er vel fortsatt den konsollen jeg har flest spilltimer bak meg på. Men jeg tok sjansen og gamblet på en Xbox 360 ettersom den kom ut tidligere, og jeg er rett og har ikke snudd meg siden.

 

Xbox 360 er uten tvil den beste spillekonsollen i mine øyne. Det begrunner jeg med spillutvalg, onlinetjenester, brukergrensesnitt, håndkontroller, communitiet og markedsføringsmessig.

 

Det er ikke hardwaren som utgjør forskjellen i denne generasjonens konsoller - det er hvordan systemene har lagt opp brukergrensesnittet, funksjonalitetene og communitiet opp mot onlinetjenestene sine. Her syntes jeg Sony har sviktet meg. Knotete og uoversiktlig menysystem, mange og lange oppdateringer både på spill og system, et ekstremt knotete system med meldinger og VOIP, og en latterlig (dog uoffisiell) tastaturløsning.

 

Selvfølgelig er det å spille med venner et viktig argument - kanskje det viktigste. Men da skal du være klar over at du velger bort en i mine øyne overlegen konsoll. Når det gjelder spillutvalg, når det gjelder håndkontroller, når det gjelder onlineløsninger, når det gjelder brukergrensesnitt og når det gjelder community. Der har du min soleklare anbefaling. Min Playstation 3 har kun blitt en støvsamler, med unntak av noen fine ekslusive titler som Uncharted, LBP og Resistance.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Vurderer for tiden å kjøpe meg en konsoll. Hva synes dere jeg burde velge?

XBOX360 eller PS3?

Må si at jeg tror jeg heller mot en Playstation3, de fleste vennene mine har PS3, og av en eller annen merkelig grunn appelerer PS3en mest til meg :p

 

Men hva synes dere?

 

Vell nå er det ikke vi som skal si til deg hva du bør kjøpe men utifra det du sier selv her er det mest naturlige valget for deg en PS3.

Lenke til kommentar

For min del er det to ting som bestemmer hvilken kontroll jeg foretrekker:

 

1. Hvilken konsoll vennene mine har.

2. Eksklusive spill.

 

Eksklusive spill står høyest. Og om jeg måtte velge én konsoll måtte det bli PS3. Jeg elsker min 360, men PS3 har en mye høyere andel interessante eksklusiver for min del enn det 360 har (Jeg ser ikke på spill som kommer ut på konsoll og PC som eksklusive, men det er en annen sak).

 

Av PS3's eksklusiver er disse blant de jeg finner mest interessante (inkludert de som ikke er sluppet enda): Metal Gear Solid 4, inFamous, Folklore, Uncharted 1&2, Agent, God of War III, The Last Guardian, Heavy Rain og på toppen av kransekaka: Little Big Planet.

 

Og disse blant 360: Gears of War 2, Lost Odyssey, Fable II, Crackdown 2, diverse DLCer (til GTAIV, blant annet), Alan Wake og Splinter Cell: Conviction.

 

Slik er det altså for meg, jeg velger favorittkonsoll utifra eksklusiver. Og PS3 har et par flere slike som appellerer til meg enn det 360 har. Selvfølgelig har 360 gode titler og er en god konsoll, det er ikke et stort skille mellom hvilken som er min favoritt.

 

Mitt tips til deg er: Velg den vennene dine har og den som har flest eksklusiver som appellerer til deg.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Braid: Er til PC.

Forza: Liker generelt ikke bilspill.

Castle Crashers: Kommer til PS3. Er dessuten et nedlastbart indie-spill, skulle jeg listet opp alle ville det blitt en del (Flower, f.eks, om jeg skulle nevnt noe til PS3).

Dead Rising: Tja, det er et godt spill, men jeg likte det ikke så godt at jeg putter det på en slik liste.

Også Halo, da. Det er en grunn til at jeg ikke listet opp Killzone 2 heller, jeg er ikke så glad i de spillene. Har enda ikke spilt gjennom Halo 3, får se om jeg gjør det en gang i fremtiden. FPS er ikke det helt store for min del, holder meg til CS:S, TF2 og CoD4 på den fronten, for det meste.

 

Som sagt listet jeg opp de spillene jeg føler appellerer til meg. Kunne listet opp sikker tjue spill til på hver liste, men de jeg listet opp er altså de jeg liker best/synes ser mest spennende ut. Folklore? Ikke det største navnet, men den typen spill passer til meg.

 

Kan enkelt innrømme at 360 var en mye bedre konsoll når det gjelder eksklusiver i 2007 og store deler av 2008, men for min egne subjektive del har PS3 tatt den igjen. Men det er ingen stor glippe.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...