Gå til innhold

Galaktisk rollespill i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om både Star Ocean og Mass Effect er rollespill som lar deg reise fra planet til planet, er spillene ganske ulike. Mass Effect er (som du allerede vet) et vestlig rollespill hvor du blir gitt stor frihet til å spille slik du selv vil. Hovedpersonen lager du selv, og personligheten hans/hennes formes i takt med handlingene du gjør og samtalene du fører i løpet av spillets gang. Det blir litt feil å si at Mass Effect er et langt dypere spill, men at det gir deg større frihet er det ingen tvil om.

 

Jeg har ennå ikke fått mulighet til å spille igjennom Star Ocean: The Last Hope, men har lest mye om det og liker de tidligere spillene i serien veldig godt. Spillet virker utvilsomt mer lineært, det legger ikke på langt nær like mye fokus på personlighetsutvikling som Mass Effect, men gir deg likevel en del frihet i form av sidequests og et system som lar deg lage egne gjenstander og våpen.

 

Videre ser jeg på Mass Effect-universet som mer troverdig enn den anime-aktige settingen du møter i Star Ocean, uten at det nødvendigvis er negativt. Ta en titt på

av The Last Hope, så ser du raskt hva jeg mener.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...