Gå til innhold

Bygge ny PC


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg ska bygge ny pc og så er det lenge siden jeg har bygget og er lite oppdatert på hva som er bra nå for tiden.

 

Har ca 8000kr å gå på. Skal bruke pc'n til Spilling (Vil gjerne spille nye spill uten lagg med fin grafikk) hehe. Også skal jeg bruke den til Photoshop og filmredigering.

 

Jeg kan bygge pc selv, trenger bare noen pointers til hva som er bra atm.

 

Takk for all hjelp!

 

-Aleksander

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vurdert å legge inn en tilsvarende tråd i tek.no nettverkets forum, diskusjon.no

Der er det mange som gladelig hjelper deg med dette, har i alle fall inntrykk av at de fleste som klarer å skrive en ordentlig og beskrivende overskrift og førsteinnlegg (slik du har gjort :p) får hjelp :D

 

hw.no har også flere maskinforslag under "anbefalinger", bla.a. "spilleren" og "videoredigereren".

 

Ta også en titt på netshop.no sin maskin dersom du ikke setter det å bygge selv for høyt på ønskelisten.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106840

Dette er etter min mening en meget god pc til en billig penge, som også kan konfigureres etter eget behov. Merk at du da ofte får mindre for pengene fordi standard-instillingene ofte kan være kraftig nedsatt i pris.

 

Lykke til! B)

edit: litt pynting :p og et kstra tips

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar

Du kan vurdere å starte med en oppgraderingsbundle som utgangspunkt, det hender de har en brukpar en på komplett (for eksempel denne). Hvis du ikke har noe imot å bestille ting enkeltvis kan du også spare en del ved å benytte deg av prisguide.no. Husk å kjøp et kabinett du kan beholde en stund for fremtidig utviding av maskinen din, anbefaler antec 900 eller storebroren. ;)

Endret av Harlem
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...