Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vente på det nye spillet fra Team ICO, kommer jeg med en liten anmeldelse av ICO, i håp om at flere skal få øynene sine opp for dette spillet:

I 2002 kom et spill som ble total oversett av massene, mens kritikerne lovpriste det. Spillet forsvant fort ut av hyllene. Men i 2006, rett før den spirituelle oppfølgeren Shadow of the Colossus kom, ble Ico lansert på nytt. Takk Sony!

Jeg var en av de som totalt hadde oversett Ico. Hadde så vidt hørt om det. Men så kom Shadow of the Colossus på banen, og et annet spill ble nevnt i samme åndedrag; Ico. Jeg elsket SotC, så jeg bestemte meg for å gi Ico en sjanse.

Man styrer Ico, som blir forlatt i et slott for å dø. Heldigvis vil skjebenen ha det anderledes, og Ico klarer å komme seg fri. Det eneste som gjenstår er å komme seg ut av slottet.

Han møter på ei mystisk jente, som ikke snakker språket hans og som er totalt hjelpesløs, bortsett fra at hun kan åpne noen dører som Ico ikke kan.

Det er enkelte gåter som må løses, som oftest hvordan få åpnet ei dør eller komme seg opp på kanter. Ikke kan Ico dra fra jenta heller, siden det er noen svartkledde skikkelser som prøver å dra hun med seg ned i sorte hull i bakken.

I Ico er du ikke kun ansvarlig for personen du styrer, men også for jenta du drar med deg. Ingen har mulighet til å rømme slottet på egen hånd, men må samarbeide for å komme i sikkerhet. Dette skaper et utrolig bånd mellom de to personene, og du kommer garantert til å knytte sterke bånd til de to hovedpersonene.

Ico er et spill som kommer til å gjøre inntrykk på deg. Ikke bare på grunn av historien, men også på den nydelige grafikken (som ikke ligner noe du har sett før, med mulig unntak for SotC), herlig design på slottet og følelsesladet musikk.

Ico er unikt. Det gjør inntrykk på deg. Du kommer til å bli oppslukt.

Det er jeg fortsatt, tre år etter jeg prøvde det for første gang. Og det er fortsatt like bra.

Om ikke bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jess!! Eg er heilt enig med deg! Spillet hadde gått meg hus forbi, men eg plukket opp navnet da eg fattet intresse for SotC. Karen bak disken kunne anbefale ICO på det varmeste, men eg var litt skeptisk siden eg hadde sett noen få gameplay klipp. Kjøpte SotC og stakk. Etter mange timer med sistnevnte, måtte eg bare sjekke opp i Ico likevel og eg returnerte til samme butikk. Og forlot den ei tomhendig.

Kan ikkje annet enn å si meg enig med Dunedain her, har du oversett denne perlen her er det bare til å gå til innkjøp. dette er virkelig ein annerledes og god spillopplevelse :)

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Skrevet

Kun for PS2?

Skrevet

Bra å se noe ICO hype! Det spillet fortjener alt mulig suksess. Har originalen fra 2002 i papiromslag! Har kommet flere gang tilbake til det fantastiske spillet. Av en eller annet grunn egner spillet seg til å spille med flere. Jeg og kjæresten min har hatt utrolig gøy sammen. Kunstnerisk er det en mesterverk, dessuten handler det mye om å være sammen, det med å holde hender, passer naturlig for par, blir lett fasinert da. Blir en PS3 uten tvil på meg når det neste spillet i serien kommer.

Skrevet
Kun for PS2?

Jepp!

Faktisk er det neste spillet fra Team ICO det eg gleder meg mest til på PS3, selv uten noen info. på forhånd :) Håper det blir lettet på sløret snart.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...