Runinho Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Her ble det stor forundring snudd til stort hat. Og sammenligningen med Diablo vil jeg heller ikke ha noe av! Dette er noe rart og merkelig... Merkelig at de har brukt så lang tid på dette spillet hvis det attpåtil er nesten 100% Company of Heroes?
Termi.-_InnleggNO Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Er ikke like bra som DoW 1, men dårlig er det heller ikke:) Driver å gjennomfører det for 3 gang allerede.
Mr_xxxx Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Bare fordi spillet er en oppfølger til annet skal det se / fungere helt likt... det synes jeg er en dårlig mening. Det betyr jo at man helst ikke vill at spill skal forandre seg i det heletatt.. Jeg liker det når utviklere virkelig har snudd hode et par runder og begynnt å tenke utenfor "the square" Dette spillet er knall bra etter min mening, virkelig BRA. Det har et par "detalje messig gamplay flaws" som jeg håper utbedres i en patch, men det er ikke kritisk. (så vidt jeg forstår kan man fort fylle opp extra gear slottene i HQ mellom missions, samt at man ikke kan save ingame (det er mer kritisk)). Det at man spiller om igjen de samme brettene flere ganger er pga storyen, og det ser jeg ikke på som en "flaw". Heller interesant, at man får ny vinkling på et brett, kan teste tacs som ikke ble brukt forrige gangen, nye units osv. Det at byggingen er tatt bort er både + og - med. Jeg synes dette er bra. Man får virkelig lyst til å gjøre noe for å redde enhetene, istedet for å bare spamme den dyreste enheten og dytte den inn i fighten. (feks som i RA3 XD la oss bygge 50luftskip XD) Samt at bygninger ikke kan bygges opp er både + / -.. man mister litt av følelesen av å bygge et imperium med sykt forsvar, men samtidig det man får satt ut blir viktigere (gun turrets feks) Samt man bruker det som er på mappet på en mye bedre måte. Noen skrev her tidligere at det var et "klikke helvete" ... lær deg shortcuts mann, du kan da ikke spille strategi med 1 hånd på musa og den andre i cola flaska. Det at enheter har mange abilities, muligheten til å flytte rundt på disse gir uante muligheter. Salute for et knall bra STRATEGI spill, (ikke et byggespill)
Runinho Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Du snakker mye om andres manglende evner og feilvurderinger så vær snill å slå opp taktikk kontra strategi. Er ikke noe strategi over det spillet her. Bare manisk taktisk stillingskrig avbrutt av mye venting og frem og tilbake krigføring. Når man kaller en film for Batman Returns så har man visse forventninger. Likeså når man navngir noe "2". Det er derfor det heter World of Warcraft, og ikke Warcraft 4. Hadde Diablo 3 vært et turn-basert sjakkspill eller Sims 3 et førstepersons adventurespill tror jeg fansen hadde blitt overrasket. Sier ikke at spill ikke skal forandre seg - sier bare at de burde kalt det noe annet når det åpenbart ikke har noe til felles med forgjengeren. Prøver bare å tjene penger på DOW 1. WH40K universet er fascinerende, men gameplay er fraværende (så sant du ikke liker å ta gammeldagse arkadespill til et nytt nivå), og det virker åpenbart at dette er ment å appellere til "konsoll kidsene" og ikke til Dawn of War 1 eller Warhammer fansen. Lyden er ganke bra, men grafikken er for dårlig. Likeså er programmeringen, og spillet forøvrig bærer preg av dårlig planlagt interface, og dårlige tekniske løsninger med beta-preg over seg. Terningkast 2 - Not Worth It
precious Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 (endret) Å ikkje ha cutting edge graphics synes eg er viktig på spel med stor vekt på multiplayer. Sjå på Starcraft og warcraft 3. Grafikken er opp i mot timeless, samtidig som det ikkje krevde særleg stor hardware for å spele det då det kom ut for mange år sidan. Dette gjor at spela vart raskt populære og miljøet rundt vart svært stort. Spela er fortsatt dei mest populære strategispela online. Same kan seiast om FPS-sjangeren, der ein kan ta ein titt på kva valve har kome med. Jaget etter high end grafikk er latterlig. Endret 24. februar 2009 av ashtray
Runinho Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Altså, misforstå meg rett Grafikken er Dawn of War 2's desidert minste problem.
Mr_xxxx Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Du snakker mye om andres manglende evner og feilvurderinger så vær snill å slå opp taktikk kontra strategi. Er ikke noe strategi over det spillet her. Bare manisk taktisk stillingskrig avbrutt av mye venting og frem og tilbake krigføring. Jeg går ikke rundt å husker definisjonen av ord, sorry. Men mener du at DoW1 er mer strategi en dette? Byggbyggbygg, oi siden man kan bygge er det plutselig strategi spill og når man ikke kan det er det ikke? Bare stillingskrig ? .. øh ? .. bruker du bare devestator marines back en dekning? .. hva med jump pack marines (sorry for ikke KORREKTE navn, men det er ikke poenget)som angriper i fra andre retninger som kan virke umulige. Helte enhet som gir ekstra bonus til gitte elementer. Muligheten til å ta ut key units raskt ved strategiske angrep ? osv. osv. osv. ? listen kan bli lang, fantasien setter kun grensen. Når man kaller en film for Batman Returns så har man visse forventninger. Likeså når man navngir noe "2". Det er derfor det heter World of Warcraft, og ikke Warcraft 4. Hadde Diablo 3 vært et turn-basert sjakkspill eller Sims 3 et førstepersons adventurespill tror jeg fansen hadde blitt overrasket. Igjen hva er det ENORME forskjellen, du kontrollerer units i grupper over et kart for å ta ut fienden, du kan hente in flere units ved å mer ressurser eller features som tillater dette ? .. Er ikke dette hva som var tillfellet i DoW1? Det har da ikke blitt et FPS eller Eventyrspill, eller MMORPG som du referer til her. Fortsatt et strategispill Sier ikke at spill ikke skal forandre seg - sier bare at de burde kalt det noe annet når det åpenbart ikke har noe til felles med forgjengeren. Prøver bare å tjene penger på DOW 1. Mulig ikke historien fulger opp akkurat der den slapp, jeg spillte ikke alle Expansionen til DoW1 så mange ganger at jeg husker ordrett slutten. Men det er da i samme settingen, med ganske nært gameplay, samme sjanger ? Det er mange spill oppfølgere med like navn som har vært mer ulikt. WH40K universet er fascinerende, men gameplay er fraværende (så sant du ikke liker å ta gammeldagse arkadespill til et nytt nivå), og det virker åpenbart at dette er ment å appellere til "konsoll kidsene" og ikke til Dawn of War 1 eller Warhammer fansen. Lyden er ganke bra, men grafikken er for dårlig. Likeså er programmeringen Gi meg et par eksempler, åpne øyene mine. og spillet forøvrig bærer preg av dårlig planlagt interface Igjen gi meg eksempel.. har ikke vært noe som har slått meg som spesifikt dårlig? .. foruten at man ikke kan save ingame, men det er en feature jeg vill gå utifra at de fjernet med vilje. Gir litt mer WIN or LOOSE preg, driver spilleren til å velge mer gjennomtenkte løsninger, i stedet for å prøve og feile x antall ganger. og dårlige tekniske løsninger med beta-preg over seg. Beta preg faktisk ?? hva, hvor, hvem? Det er tydelig at dette er et ELSK eller HAT spill Jeg er desverre av den siden som elsker det de har gjort med spillet, og synd er det. Bra for deg at du HATER det. Håper du fortsetter med å bruke tid på vise det
Kreegah Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 /salute Silverlife! Skjul Du snakker mye om andres manglende evner og feilvurderinger så vær snill å slå opp taktikk kontra strategi. Er ikke noe strategi over det spillet her. Bare manisk taktisk stillingskrig avbrutt av mye venting og frem og tilbake krigføring. Jeg går ikke rundt å husker definisjonen av ord, sorry. Men mener du at DoW1 er mer strategi en dette? Byggbyggbygg, oi siden man kan bygge er det plutselig strategi spill og når man ikke kan det er det ikke? Bare stillingskrig ? .. øh ? .. bruker du bare devestator marines back en dekning? .. hva med jump pack marines (sorry for ikke KORREKTE navn, men det er ikke poenget)som angriper i fra andre retninger som kan virke umulige. Helte enhet som gir ekstra bonus til gitte elementer. Muligheten til å ta ut key units raskt ved strategiske angrep ? osv. osv. osv. ? listen kan bli lang, fantasien setter kun grensen. Når man kaller en film for Batman Returns så har man visse forventninger. Likeså når man navngir noe "2". Det er derfor det heter World of Warcraft, og ikke Warcraft 4. Hadde Diablo 3 vært et turn-basert sjakkspill eller Sims 3 et førstepersons adventurespill tror jeg fansen hadde blitt overrasket. Igjen hva er det ENORME forskjellen, du kontrollerer units i grupper over et kart for å ta ut fienden, du kan hente in flere units ved å mer ressurser eller features som tillater dette ? .. Er ikke dette hva som var tillfellet i DoW1? Det har da ikke blitt et FPS eller Eventyrspill, eller MMORPG som du referer til her. Fortsatt et strategispill Sier ikke at spill ikke skal forandre seg - sier bare at de burde kalt det noe annet når det åpenbart ikke har noe til felles med forgjengeren. Prøver bare å tjene penger på DOW 1. Mulig ikke historien fulger opp akkurat der den slapp, jeg spillte ikke alle Expansionen til DoW1 så mange ganger at jeg husker ordrett slutten. Men det er da i samme settingen, med ganske nært gameplay, samme sjanger ? Det er mange spill oppfølgere med like navn som har vært mer ulikt. WH40K universet er fascinerende, men gameplay er fraværende (så sant du ikke liker å ta gammeldagse arkadespill til et nytt nivå), og det virker åpenbart at dette er ment å appellere til "konsoll kidsene" og ikke til Dawn of War 1 eller Warhammer fansen. Lyden er ganke bra, men grafikken er for dårlig. Likeså er programmeringen Gi meg et par eksempler, åpne øyene mine. og spillet forøvrig bærer preg av dårlig planlagt interface Igjen gi meg eksempel.. har ikke vært noe som har slått meg som spesifikt dårlig? .. foruten at man ikke kan save ingame, men det er en feature jeg vill gå utifra at de fjernet med vilje. Gir litt mer WIN or LOOSE preg, driver spilleren til å velge mer gjennomtenkte løsninger, i stedet for å prøve og feile x antall ganger. og dårlige tekniske løsninger med beta-preg over seg. Beta preg faktisk ?? hva, hvor, hvem? Det er tydelig at dette er et ELSK eller HAT spill Jeg er desverre av den siden som elsker det de har gjort med spillet, og synd er det. Bra for deg at du HATER det. Håper du fortsetter med å bruke tid på vise det
Runinho Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 At smaken er som baken er jo åpenbart. At DOW2 er et konsollspill med BETA-preg som er skapt for å tjene penger på DOW1 er dessverre også lynende åpenbart. Hadde de kalt spillet noe annet hadde jeg ikke hatt noe problem med det.
Mr_xxxx Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 (endret) jeg skulle ønske jeg visste hva du mener med beta preg. jeg har spillt mye råttene spill oppigjennom tidene som virkelig har vært buggy på realease, som utvilsomt har blitt kastet ut på markedet før det var ferdig. For å tjene raske penger. Type Soldner feks. Når du snakker om konsoll preg, ser jeg heller ikke dette, vanligvis hater jeg konverteringer fra konsoll til pc, hvor menyer og utsende bærer preg av de bare har forandret koden for å få den til å fungere på PC etter at den kom til konsoll. Ta for eksempel Deus Ex 2: Invisible War. Knall bra spill men gamplayet er vanskelig fordi gui'en er var ikke tilpasset pc. Eller RE4 som refferer til å trykke playstation knapper ingame på pc versjonen. Det eneste om det skulle være noe som minner om konsoll preg må være at det ikke går å save singelplayer campaing midt i en event, og at det ikke kan lagres på spesifikke save filer, men saver etter profiler. Dette er derimot noe spillbransjen generelt har begynnt og gå over, og løsningen i DoW2 er ikke av de værste her heller. Endret 27. februar 2009 av Silverlife
WerePixel Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Eineste som er dårlig er at chaos marines ikkje er med <_<
Stoltenberg Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Har gamer.no en anmeldelse av dette spillet? URL?
Nailer_InnleggNO Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Snart ferdig med campaignen. Kun spillt coop med en kompis som sagt tidligere. Veldig VELDIG morro.
peasandpeace Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Hvordan er oppsettet når man spiller kampanjen sammen med en annen over nettet? Styrer man ett lag hver, og har samme goal, er det dermed flere fiender? Hvordan er det i det hele tatt?
zeox Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 er det noen måte å vise fpsen i dow 2? www.fraps.com Hvordan er oppsettet når man spiller kampanjen sammen med en annen over nettet? Styrer man ett lag hver, og har samme goal, er det dermed flere fiender? Hvordan er det i det hele tatt? man styrer to squads hver. man har og samme mål. fiender har jeg ikke peiling på, men skulle tro det blir det samme som solo siden du ikke har flere squads. Har spillt en god del MP nå og jeg begynner å bli ufattelig glad i dow2 . tar noen SP missions her og der, men det har for det meste blitt MP på meg
mesteryoda Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 prøvde å vise fps med fraps i dow 2 men det kan da ikke stemme at jeg har under 20fps på medium... jeg klarer akkurat recomended krava til spillet... :S
zeox Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 prøvde å vise fps med fraps i dow 2 men det kan da ikke stemme at jeg har under 20fps på medium... jeg klarer akkurat recomended krava til spillet... :S hvis du har under 20 fps bør du merke det ganske godt uten fraps
Richard_InnleggNO Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Dette var dagens: Det lagga og sto i da "texture details" sto på high, men det var en smal sak, jeg bare satte det opp på "ultra" så gikk det så glatt og fint så!
LaviX Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Dette var dagens: Det lagga og sto i da "texture details" sto på high, men det var en smal sak, jeg bare satte det opp på "ultra" så gikk det så glatt og fint så! haha fin den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå