Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert SSD i laptop!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt en Intel SSD 320 Series 120GB, denne får jeg ikke installert.

 

Kobler jeg SSDen til laptopen eksternt via en sata/usb-adapter, så finner ikke laptoppen den. Dette er den instalasjons metoden som Intel anbefaler, med bruk av Intel software.

 

Kobler jeg SSDen til internt, og prøver å bote win7 (fra ekstrn cd-drev med usb) så får jeg meldingen "operating system not found". Botrekefølgen er satt riktig.

 

Har dere en løsning?

 

Komponentene jeg bruker er:

- HP Pavilion dv2-1040eo (laptop)

- Intel SSD 320 Series 120GB (Sata II)

- Hiyatek, HDD Adapter, Sata & IDE HDD to USB2.0 adapter" model: EB-1030

- HP LightScribe SuperMulti 8x DVD+-R/RW Duble Layer

 

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD via USB er nok i uansett tilfelle ikke det du bør basere deg på. Ved mindre du har både USB3 støtte, OG adapteret støtter USB3, så er neppe denne løsningen rask nok til å levere den fulle hastigheten til disken. USB2 vil være i underkant av det selv vanlige snurredisker vil kunne levere av ytelse.

 

Kna jeg spørre hvorfor du kobler den via USB adapter til å begynne med? Hvis du har en snurredisk + en SSD er det best om du kobler SSDen inn direkte og heller bruker snurredisken via USB adapteret.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

I BIOS, er det noe som heter "USB Legacy" osv. Sett den til enabled, for at cd-drevet skal funke via USB før OS er lastet inn.

Hvis heller ikke det går, får du prøve å legge windows installasjonsfilene på en minnepinne, og boote fra den.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

I BIOS, er det noe som heter "USB Legacy" osv. Sett den til enabled, for at cd-drevet skal funke via USB før OS er lastet inn.

Hvis heller ikke det går, får du prøve å legge windows installasjonsfilene på en minnepinne, og boote fra den.

 

This^

 

Leste ikke tidligere at du ikke fikk til ekstern DVD til å fungere via USB.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Antar at du vil kopiere den gamle disken over på den nye siden du vil bruke eksternt utstyr.

Som noen skrev kan dette være litt problematisk noen ganger. Har du andre disker så prøv det også

 

Noen ganger trenger du faktisk drivere til eksternenheter selv om du bruker windows7

 

Prøv dette programmet : Acronis True Image http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

 

( les omtalen av det her : http://www.hardware.no/artikler/acronis_true_image_11_home/46942 )

 

og se om det finner den eksterne enheten (ikke glem å starte maskinen på nytt med utstyret i etter innstallasjon av programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...