Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Biller på badet i 3 etasje! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag oppdaget jeg en bille på badet, som er i tredjeetarsjen. Jeg og samboern bor i et litt gammelt hus og jeg vet det kan være vannlekasje i taket. Den eneste måten jeg tenker meg at de har kommet inn er igjennom ventilen eller ventilen som går til en pipe. Jeg vet ikke hvilken bille det er, men er er ikke større enn 3-4 mm lang og 2-3 mm tykk. De lignet på en Melbille, men va gjør de på badet vi under dusjkabinette? Det er veldig vanskelig å få vasket under der, og jeg vedder på at det ikke er vasket der på år og dager.... Jeg hadde en som var på vei inn i hybelen med dytter bare svakt i den med skogen også døde den /spilte dø,så jeg tok den i papir og skyldte den i do. Da trodde jeg at mareritter var over, men da jeg var på do igjen.... så jeg en da en..... grøss!!!!... Men det jeg ikke forstår er hvorfor de kommer fram der nå, fordi vi har jo vasket badet på gulvet og resten (unntatt under dusjkabienettet) og gangen + badet og hyblene, og det er knapt en mnd siden sist gang vi gjorde det... Noen som vet hva er der for noe eller hvordan vi blir kvitt dem? Finnes det noe midler unntatt å bringe skadedyrkontrollen inn?

 

plis hjelp!

Endret av Sacho_chan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Permetrin extra fås kjøpt på Felleskjøpet. Spray det langs vegger, over dørkarmer, i ventil etc. Det tar knekken på alt som er av insekter. Alt av insekter skyr steder som sprayes med permetrin.

 

Ok, takk! :)

Men hva skal vi gjøre hvis det kommer opp igjennom rørene da? Vi kan jo ikke spraye rørene, og det er veldig vanskelig å komme til under.

Lenke til kommentar

De fleste sluk/avløp har installert vannlås (den bøyen nederst på røret) slik at insekter ol vanligvis må svømme gjennom vannet som er i den.. Tviler litt på at det er der de kommer fra men jeg skal ikke si noe sikkert. Men i og med dere har dusjkabinett er det jo bare å spraye rundt sluket i gulvet.

 

Permetrin extra er kraftige saker og bør holdes unna kjøkkenbenker ol (er ikke sikker på hvor giftig det er for mennesker). Fra en sprayer det på feks en edderkopp eller annet insekt tar det ikke mange sekundene før krypet er dødt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei det er ikke sølvkre, det er biller. De ligner på melbille, men kommer på badet. Mamma fortalte meg at de er plaget med det samme i barnehagen på et av toalettene, så ligger sikkert noe i det. Det positive er at de er forsvunnet nå, men mamma fortalte at det var bare å koste dem bort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...