Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 1 - Privatist - Muntlig


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal ta Fysikk 1 privatist muntlig nå i mai, og lurer på om noen kan dele erfaringer?

 

Jeg er i grunn bare interessert i å vite hvordan trekking av emne foregår, hvor lang tid man sitter til "høring", om det utføres noen form for forsøk eller annen informasjon som kan komme til nytte.

 

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Skal ta Fysikk 1 privatist muntlig nå i mai, og lurer på om noen kan dele erfaringer?

 

Jeg er i grunn bare interessert i å vite hvordan trekking av emne foregår, hvor lang tid man sitter til "høring", om det utføres noen form for forsøk eller annen informasjon som kan komme til nytte.

 

Håper på svar.

 

Hei! Jeg var oppe til Fysikk 1 muntlig i November 2010. Den er jo lokalgitt, så det er eksaminator og sensor som utarbeider eksamensoppgavene. Sånnt foregikk det her: Du trekker den ene oppgaven/tema og får 20-30 min til forberedelse. Den andre oppgaven får du ikke forberedelsestid på, og eksaminator vil spørre deg når du er ferdig med den du forberedte deg på.

Du sitter inne i ca 30 minutter til eksaminasjon, og du vil få et praktisk forsøk i tillegg til spørringen.

Jeg trakk Elektrisitet og ble spurt om kinetisk energi (utlede formel etc) , og fikk forsøket om å bevise Newtons 3 lov.

 

Egentlig ikke noe å grue seg til!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Takker så mye for svar. Hvor lang tid i forveien forberedte du deg til eksamen, og hvor dypt går de i spørsmålene. Er det mest generelt, eller er det detalj spørsmål? Er det slik at det forventes at man skal holde "foredrag" selv når man er inne, eller er det sensor som bestemmer spørsmålene?

 

For forhånd takk!

Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Jeg gikk på kveldsskole som privatist, og hadde en veldig flink lærer og gode notater. Spørsmålene på eksamen varierer etter hvordan du presterer. Det begynner lett sånn at samtalen skal komme i gang, men etterhvert som du viser hva du kan så blir det jo vanskeligere og vanskeligere. Stor forskjell på karakter 2 og 6 liksom.

En 6´er elev bør ha stålkontroll på pensum, kunne utlede formler, svare utfyllende og forklarende på spørsmål ,og tegne og forklare eksempler. Forsøket du får er jo også litt viktig, for da viser jo jo teorien i praksis.

Så dersom du går for en god karakter, så bør du ha god oversikt over pensum :)

Det er heldigvis lettere å få god karakter i muntlig enn i skriftlig.. Klassen min fikk fra firere til seksere!

 

Good luck :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...