Gå til innhold

Forslag til lydkort og høytalere for musikk?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenker å kjøpe nytt lydkort samt høytalere. Hadde derfor satt pris på noen tips fra noen som har litt peiling innen lyd.

 

Her er det musikk som er i fokus når det kommer til bruksområde.

 

Klart at vanlig receiver og høytalere ville vært å foretrekke, men ettersom at det er begrenset med plass på rommet, pluss at "konen" ikke vil ha stort stereo osv, så tenker jeg at kanskje et skikkelig lydkort sammen med noen gode (gjerne litt dyrere) høytalere hadde fungert fint.

 

Har sett på noen Swan Speakers (http://www.soundwave.no/produkter?catalogue_selected=161967_18220#161967)men kan disse drives skikkelig av et internt lydkort?

 

Takker for all hjelp :)

 

Mvh

Tha Assman

Endret av AssMan2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyttalerne du har linket til er aktive, de kan derfor drives av alle lydkort, siden det er innebygget forsterkere i høyttalerene..

 

Når det gjelder lydkort, så er det mange gode alternativer.. og sikkert like mange meninger.. :)

 

Og siden du skal bare ha stereo lyd i god kvalitet, så ser jeg ingen grunn til å bruke mye penger på et lydkort, du bare kommer til å utnytte en brøkdel av.. kjøp heller en god DA Konverter.. (digital til analog) som feks denne.. DA Konverter (fra komplett.no)

 

Tror du vil få mest glede av dette oppsettet.. og det beste av alt er at alt kommer på ca 3 laken..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Ser ut til at jeg ender opp med en DA konverter som Okasin nevnte og et par aktive høytalere. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal ha høytalerene fra Swans eller disse fra Ljudia http://ljudia.no/studioutstyr-s82135/studiomonitorer-c75737/krk-rp6g2-p115631/. Vil kanskje de fra KRK fylle rommet litt bedre? Rommet er riktignok lite, men...

 

Jeg ser ikke helt hva forskjellen på Swans D1080MKII og D1010MKII?

 

Hva tror dere?

 

Mvh

Assman

Endret av AssMan2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...