Gå til innhold

Galaxy Tab tastatur dock problemer (ÆØÅ)


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier har en kamerat av meg kjøpt seg en Samsung keyboard dock, men når han trykker ÆØÅ kommer isteden tegnene: ';[ (i nøyaktisk rekkefølge)

 

Så mitt spørsmål er; kan man laste ned en oppdatering noen steder så han kan få æøå opp på skjermen? Det funker på touch-tastaturet på galaxy tab'en og det er egne taster for keyboard dock for ÆØÅ.

 

Galaxytab er kjøpt i norge og det samme er keyboard dock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bumper og jeg gråter!

 

Jeg kjøpte også dette tastaturet og selgeren på Gardermoen forsikret meg om at det var norsk verson. Både esken og det forøvrig kjempegode tastaturet er merket med at dette er et norsk/skandinavisk tastatur, men de norske særbokstavene kommer ikke på skjermen - desverre! Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å levere et så påkostet produkt som dette tastaturet er, og i tillegg gjøre en spesialversjon merket NWE (norwegean?), uten å sikre at det er mulig at det faktisk er mulig å bruke det ......

BTW: Er det du som også har stilt samme spørsmål må XDA?

Lenke til kommentar

Som tittelen sier har en kamerat av meg kjøpt seg en Samsung keyboard dock, men når han trykker ÆØÅ kommer isteden tegnene: ';[ (i nøyaktisk rekkefølge)

 

Så mitt spørsmål er; kan man laste ned en oppdatering noen steder så han kan få æøå opp på skjermen? Det funker på touch-tastaturet på galaxy tab'en og det er egne taster for keyboard dock for ÆØÅ.

 

Galaxytab er kjøpt i norge og det samme er keyboard dock.

 

 

oppgrader Galaxy Tab'n til siste firmware så løser det dette problemet

Lenke til kommentar

oppgrader Galaxy Tab'n til siste firmware så løser det dette problemet

Jo-da, det står i tastatures brukermanual! Problemet er bare at nettet er fult av folk som ikke får Kies til å virke, og jeg er en av dem. De siste 4-5 månedene har jeg installert Kies nesten 10 ganger, men Tab'n registreres ikke når den blir kobblet til PC'n med Kies. Samsung er veldig gode til å svare på kundehendvendelser, men Kies er den eneste måten å oppdatere Tab'n på. Så da står vi der da og griner :-(

Lenke til kommentar

Som tittelen sier har en kamerat av meg kjøpt seg en Samsung keyboard dock, men når han trykker ÆØÅ kommer isteden tegnene: ';[ (i nøyaktisk rekkefølge)

 

Så mitt spørsmål er; kan man laste ned en oppdatering noen steder så han kan få æøå opp på skjermen? Det funker på touch-tastaturet på galaxy tab'en og det er egne taster for keyboard dock for ÆØÅ.

 

Galaxytab er kjøpt i norge og det samme er keyboard dock.

 

 

oppgrader Galaxy Tab'n til siste firmware så løser det dette problemet

Takk dette løste problemet :D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Men hva om en kjører custom rom? Jeg bruker "Overcome" og har ikke mulighet til å oppdatere via kies. Har prøvd å re-installert andre europeiske roms men finner ikke noe som funker å oppdatere gjennom kies med...vil så gjerne bruke tastaturet mitt men får det bare ikke til. Har ingen back upp av original firmware heller. Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Eldgammel tråd men jeg skriver 9 år etter i tilfelle flere leter etter svaret slik jeg gjorde..

Problem:
Jeg sitter her i August 2020, med norsk fysisk tastatur koblet til Samsung Galaxy Tab S4, med norske bokstaver tegnet på tastaturet. Men når jeg prøver å skrive er det engelsk oppsett og det kommer ikke ÆØÅ, samt at andre tegn som spørsmål ?, utrop etc er flyttet på hvilket var veldig irriterende.

Det var egen "Lang" knapp på tastaturet og når jeg trykker å den lyser det "NORSK" på skjermen men det fortsetter å skrive med engelsk oppsett. På innstillinger for fysisk tastatur står det Qwerty-Norsk, men det hjelper ikke. Jeg prøvde også å bytte det til engelsk og tilbake til norsk for å prøve men det hjalp heller ikke.

Løsning:

Jeg måtte legge til engelsk som alternativ språk på inndata (ikke på fysisk tastatur, men generell inndata), og bytte mellom språk frem og tilbake.. "toggle language" og nå er den tilbake til norsk oppsett...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...