dnz2k Skrevet 7. april 2011 Skrevet 7. april 2011 Hei, idag tok jeg å støvsugde pcen og alt støvet var vekke.. Støvsugde ikke PSU'en, alt jeg tok det var " vifta, og skjermkort vifta. Problemet er att når jeg skrur på pcen, så skrur den seg av etter 2 sekunder. Skjermkort vifta går som regel rundt slik som den skal, men bare i 2 sekunder. Pcen er langt ifra bra, jeg fikk den med en buddy, og pcen har virket som en løpshest helt til nå.. Specsa mine er ingenting å skryte av, og jeg kan heller ingenting i hodet - alt jeg husker er ; 3GB ram. Herregud, jeg tror jeg nok dette vil ta støyten for meg, forbanna irriterende. Pcen er IBM, og har Windows 7. Men dette skal ikke ha noe å si. Trenger svar kjapt, værsåsnill. Gjør deres ypperlige for å hjelpe meg, for det rette svare er noe jeg trenger.
sLR Skrevet 7. april 2011 Skrevet 7. april 2011 Det er vel en ThinkStation? ( I så fall er det Lenovo, mange som blander dem. ) Sjekk alt av kabler som går til hovedkortet, f.eks vifte, cpu vifte etc etc.
dnz2k Skrevet 7. april 2011 Forfatter Skrevet 7. april 2011 Det er vel en ThinkStation? ( I så fall er det Lenovo, mange som blander dem. ) Sjekk alt av kabler som går til hovedkortet, f.eks vifte, cpu vifte etc etc. Alt er inne, ALT.. Kan PSU'en være defekt ? eller noe annet som er det ? :s
BmOnline Skrevet 8. april 2011 Skrevet 8. april 2011 Det er vel en ThinkStation? ( I så fall er det Lenovo, mange som blander dem. ) Sjekk alt av kabler som går til hovedkortet, f.eks vifte, cpu vifte etc etc. Alt er inne, ALT.. Kan PSU'en være defekt ? eller noe annet som er det ? :s Hei! 1. Slå av pc. 2. Fjern strømkabelen fra power i 10 minutter. 3. Sett kabler tilbake og slå på PC, nå skal den boote opp som før. Om du ikke har gitt pc nådestøtet med støvsugeren. BmOnline
-alias- Skrevet 8. april 2011 Skrevet 8. april 2011 Hei, idag tok jeg å støvsugde pcen og alt støvet var vekke.. Problemet er att når jeg skrur på pcen, så skrur den seg av etter 2 sekunder. Skjermkort vifta går som regel rundt slik som den skal, men bare i 2 sekunder. Støvsuging av PC er ikke lurt! Er du litt uforsiktig så lader du den full av statisk strøm, og i værste fall er det game over for vitale komponenter på hovedkortet, evt. skjermkortet. Men som en skrev her, det finnes håp. Skru av maskinen, ta ut alle kabler, trykk powerknappen 3 - 4 ganger så statisk strøm forlater kondensatorer etc. La maskinen stå i en times tid, resett cmos og forsøk så å starte. 1
dnz2k Skrevet 8. april 2011 Forfatter Skrevet 8. april 2011 vell, da er jeg tilbake ifra skolen, og skal prøve å sette den opp på nytt. Takker for alle svar, meget takknemmelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå