Gå til innhold

Reell lagerstatus Elkjøp?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på jakt etter et nytt sett høyttalere til PC'en, og valget har falt på Creative GigaWorks T20 Series II.

Høyttalerne finnes på lager i de fleste store nettbutikkene, men jeg hadde håpet på å kunne hente varen i en lokal butikk, for å slippe ventetid.

 

Sjekket Elkjøp i helgen, men varen var ikke tilgjengelig, verken i nettbutikken eller i noen av varehusene. Da de annonserte med en god pris (549), sjekket jeg nettsiden igjen idag. Høyytalerne er nå på lager i ikke mindre enn 21 varehus - priset til 749.

 

Virker usannynlig at alle disse skal ha fått varen på lager i løpet av én dag.

 

Spekuleres det i å kutte ut lagerstatus på tilbudsvarer (og dermed "Collect@Store)?

 

(Skal nevnes at dette ikke var noe supertilbud, høyttalerne fås fra rundt 600 kr inkl frakt i andre nettbutikker.)

 

 

Freddyen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg er på jakt etter et nytt sett høyttalere til PC'en, og valget har falt på Creative GigaWorks T20 Series II.

Høyttalerne finnes på lager i de fleste store nettbutikkene, men jeg hadde håpet på å kunne hente varen i en lokal butikk, for å slippe ventetid.

 

Sjekket Elkjøp i helgen, men varen var ikke tilgjengelig, verken i nettbutikken eller i noen av varehusene. Da de annonserte med en god pris (549), sjekket jeg nettsiden igjen idag. Høyytalerne er nå på lager i ikke mindre enn 21 varehus - priset til 749.

 

Virker usannynlig at alle disse skal ha fått varen på lager i løpet av én dag.

 

Spekuleres det i å kutte ut lagerstatus på tilbudsvarer (og dermed "Collect@Store)?

 

(Skal nevnes at dette ikke var noe supertilbud, høyttalerne fås fra rundt 600 kr inkl frakt i andre nettbutikker.)

 

 

Freddyen

Jeg har jobbet i Elkjøp i flere år (ikke nå lenger) og jeg mener heller at det er svært sannsynlig at alle disse skal ha fått varene i løpet av en dag. Spesielt hvis dette er en annonsert vare i butikkene denne uken.

Lenke til kommentar

At prisen er satt opp samtidig som de har fått varen, kan være at ny innkjøpspris og/eller utsalgspris er registrert samtidig med at lagerbeholdning oppdateres.

 

Og det er meget sannsynlig at alle butikkene kan ha fått varen samtidig om det for eksempel har vært restnotert hos leverandør, og så sendt ut samtidig til alle butikkene når de fikk den på lager.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...