Gå til innhold

Problemer med å lagre video i moviemaker


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal lagre en video i moviemaker, men får feilmelding når jeg skal lagre som filmfil. Meldingen lyder som følger "Windows Movie Maker kan ikke lagre filmen på angitt plassering. Kontroller at de opprinnelige kildefilene som brukes i filmen er tilgjengelige, at lagringsplassen fremdeles er tilgjengelig, samt at det er nok ledig diskplass, og prøv på nytt."

 

Jeg har kontrollert at alt dette er "på plass". Filene var opprinnelig i MOVformat, men jeg konverterte dem til WMV. På starten av redigeringen prøvde jeg å lagre som filmfil, og da fungerte alt fint, men nå når jeg er ferdig får jeg problemer.

 

Noen som vet hva dette kommer av? Skal vise filmen i morgen, så setter STOR pris på raskt svar! Tusentakk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har googlet litt og jeg tror jeg fant løsningen. Problemet er at du har for lite minne. Movie maker krever at du har nok minne til å romme den ferdige videoen din. Til å begynne med gikk redigeringen fint, men etter hvert når videoen din ble større og større tok den mer plass.

 

Se er:

http://support.microsoft.com/kb/814836

 

Den enkleste løsningen for deg er å følge Method 3: Increase the Size of the Paging File

 

Edit: En annen løsning er å lukke flest mulig programmer du ikke bruker. Disse spiser opp minnet ditt.

Endret av bb79
Lenke til kommentar

Jeg har nok minne på pc'en også :/ men jeg klarte å fikse problemet selv. Viste seg at jeg rett og slett måtte dele opp filmen i ulike deler og lagre dem som filmfiler individuelt. Til slutt satte jeg dem sammen og lagret den endelige filen.

 

Vet fremdeles ikke hva problemet var, tho. For filene var der de skulle, jeg hadde mer enn nok ledig minne osv.

 

Men takk for hjelpen uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...