Gå til innhold

[Løst] Javascript: Liste med mailadresser, krysse av i checkbox for å kopiere de inn i et tekstfelt med semikolon mellom.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ei lang liste med mailadresser og er ute etter en funksjon der jeg kan krysse av en checkbox ved siden av hver mailadresse for å deretter få hele regla inn i et mottakerfelt, slik at det i tur og orden kan kopieres inn i gmail, hotmail eller andre mailklienter.

 

Feks

 

[ ] [email protected]

[X] [email protected]

[X] [email protected]

[ ] [email protected]

[X] [email protected]

 

tekstfelt: [email protected]; [email protected]; [email protected]

 

Dette tekstfeltet skal helst oppdateres ved hvert klikk i en sjekkboks. Noen tips? Jeg aner egentlig ikke hva jeg skal søke på engang..

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har ei lang liste med mailadresser og er ute etter en funksjon der jeg kan krysse av en checkbox ved siden av hver mailadresse for å deretter få hele regla inn i et mottakerfelt, slik at det i tur og orden kan kopieres inn i gmail, hotmail eller andre mailklienter.

 

Feks

 

[ ] [email protected]

[X] [email protected]

[X] [email protected]

[ ] [email protected]

[X] [email protected]

 

tekstfelt: [email protected]; [email protected]; [email protected]

 

Dette tekstfeltet skal helst oppdateres ved hvert klikk i en sjekkboks. Noen tips? Jeg aner egentlig ikke hva jeg skal søke på engang..

 

Det enkleste er å oppdatere det ved å klikke på en knapp eller lignende.

 

Da blir det bie slikt;

$('.knapp').click(function(){
   $(".checkbox").each(function(){
       $('.tekstfelt').append($(this).value());
   });
});

Lenke til kommentar

Japps men jeg vil også ha det slik at når checkboxen "uncheckes" så forsvinner mailadressa fra tekstfeltet.

 

Jeg husker såvidt noe av javascript men tror det blir noe slik at tekstboksene må ha navn feks checkbox1, checkbox2, checkbox3 etc. med e-postadressen som verdi. Så ved hvert eneste klikk er det en felles funksjon som går gjennom alle checkboxene og sjekker hvorvidt de er satt og i så fall så leger de til verdien i tekstfeltet.

Lenke til kommentar

Japps men jeg vil også ha det slik at når checkboxen "uncheckes" så forsvinner mailadressa fra tekstfeltet.

 

Jeg husker såvidt noe av javascript men tror det blir noe slik at tekstboksene må ha navn feks checkbox1, checkbox2, checkbox3 etc. med e-postadressen som verdi. Så ved hvert eneste klikk er det en felles funksjon som går gjennom alle checkboxene og sjekker hvorvidt de er satt og i så fall så leger de til verdien i tekstfeltet.

 

Slik:

 


   $(".checkbox").change(function(){
       $('.tekstfelt').html('');
       $(".checkbox").each(function() {
            $('.tekstfelt').append($(this).value());
       });
   });

 

For hver gang noe med klassen 'checkbox' endrer seg, vil den nulle ut innholdet i det med klassen 'tekstfelt', deretter kjøre en løkke over alle med klassen 'checkbox' og appende innholdet i checkboxens value til tekstfeltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Japps men jeg vil også ha det slik at når checkboxen "uncheckes" så forsvinner mailadressa fra tekstfeltet.

 

Jeg husker såvidt noe av javascript men tror det blir noe slik at tekstboksene må ha navn feks checkbox1, checkbox2, checkbox3 etc. med e-postadressen som verdi. Så ved hvert eneste klikk er det en felles funksjon som går gjennom alle checkboxene og sjekker hvorvidt de er satt og i så fall så leger de til verdien i tekstfeltet.

 

Slik:

 


   $(".checkbox").change(function(){
       $('.tekstfelt').html('');
       $(".checkbox").each(function() {
            $('.tekstfelt').append($(this).value());
       });
   });

 

For hver gang noe med klassen 'checkbox' endrer seg, vil den nulle ut innholdet i det med klassen 'tekstfelt', deretter kjøre en løkke over alle med klassen 'checkbox' og appende innholdet i checkboxens value til tekstfeltet.

 

Damn, you're good! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at det bør også legges på en if-test som sjekker om checkboxen faktisk er huket av eller ikke.

 

 

   $(".checkbox").change(function(){
       $('.tekstfelt').html('');
       $(".checkbox:checked").each(function() {
            $('.tekstfelt').append($(this).value());
       });
   });

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...