Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en henger seg i oppstart av spill


Anbefalte innlegg

Pc-en min bruker ganske lang tid på og starte spill etter X antall timer/minuter, og det skjer helt randomt.

Når det skjer, og spillet starter, så virker det normalt, men så blir alle skjermene mine svarte / hvite / desktop, og de bytter på og vise det i ulike tider, også PCen er så og si ikke responsiv når det skjer heller. Kan trykke ctrl-alt-del, uten at pcen reagerer, er jeg heldig så kanskje den reagerer og jeg får avsluttet spill processen, men det skjer sjeldent. Det skal også sies at når dette skjer, og jeg er på mumble ('cause VT sucks), så blir jeg "disconnected / connected" helt til spillet starter.

 

Like noen eksempler er at normal start tid på cs:s = 7-9 sek fra jeg trykker "play" til jeg står i menyen. Når denne buggen/feilen skjer så brukern ca 3-5minuter fra jeg trykka "play" til jeg står i menyen. Og det skjer med alle spillene jeg har installert på PCen.

 

Har tatt en clean reinstall av Win 7, og har fortsatt den samme feilen.

Har koblet ut alle skjermene mine (har 3), uten at det skjer noe forskjell.

Har så og si reinstallert alle driverne en og en, uten at det hjelper.

 

System specs

Asus Sabertooth X58 socket 1366

Intel core i7 950 (idle temp, rundt 35 - 40, stress temp rundt 50 - 60)

Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (CMP12GX3M3A1600C9)

ATI radeon HD5850

Creative X-fi Platinum

Corsair SSD Nova Series 2,5" 128GB (system disk + spill)

Windows 7 Ultimate x64

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at dersom du tar ut lydkortet du har, kan det bli trøbbel med å starte spill. Kanskje prøve å avinnstallere driverne til lydkortet og ta det ut. Så prøver du å få frem problemet. Kan jo være noe feil med lydkortet.

 

umm, har hat det lydkortet i ihvertfall 1.5 år, og det skapte aldri noen problemer når jeg hadde det i AMD riggen min, men skal prøve.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...