Gå til innhold

Vil tilbake.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TMBN tar imot alt av personell som har fullført førstegangstjeneste samme hva, der kan du søke deg som medic.

 

Du kan også søke deg inn på hærens befalskole og sanitet der.

 

Litt viktig når det kommer til TMBN er at selv om du kanskje ikke får det du vil med engang er det viktigste å komme inn under huden på organisasjonen så om du svelger noen kameler å blir geværmann eller noe annet vil det bli lettere for deg å bli sanitet etterhvert enn det det er å søke neste år igjen.

Lenke til kommentar

Nja, Zimmerh. Min erfaring med TMBN er at de stort sett velger folk som har hatt nogenlunde lik tjeneste før. Med mindre dette har blitt endret de seneste årene. Men unntak vil så klart bli gjort, og man er fri til å søke. Og som du sier, selvom man ikke kommer inn i den stillingen man selv ønsker, er det lettere å bytte stilling når man har kommet inn i varmen.

Lenke til kommentar

Nja, Zimmerh. Min erfaring med TMBN er at de stort sett velger folk som har hatt nogenlunde lik tjeneste før. Med mindre dette har blitt endret de seneste årene. Men unntak vil så klart bli gjort, og man er fri til å søke. Og som du sier, selvom man ikke kommer inn i den stillingen man selv ønsker, er det lettere å bytte stilling når man har kommet inn i varmen.

 

Som jeg har skjønt fra en av instruktørene mine som har vel drøye 5-6 år fartstid i TMBN, og flere forskjellige stillinger der skal det ikke spille noen trille. Er man kvalifisert så er man kvalifisert sa han.

Lenke til kommentar

Ja, alle kan søke. Men man stiller svakere enn soldater som allerede innebefatter den nødvendige kompetansen. Er man en utrolig god soldat, vil man helt klart øke sjansene sine, men man vil falle litt tilbake uten kompetanse. Må få presisere at dette kun er min personlige erfaring, og dette vil nok variere mye i tilfelle til tilfelle. Det som uansett er gjeldende er at så lenge man har kommet inn i varmen kan man søke overføring til andre stillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...