Gå til innhold

LG P500 og batteriproblemer


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en LG Optimus One P500. Grunnen til at jeg valgte å kjøpe denne telefonen var at den hadde fått mye skryt i tester og at den var rimelig telefon med Android.

 

Men... Den bruker helt vannvittig mye strøm. Jeg har prøvd utallige forskjellige løsninger og har jo funnet ut hva som bruker strøm og ikke. Jeg har blant annet skrudd av WiFi, Bluetooth og bakgrunnsdata siden dette er noe jeg ikke bruker ofte. Men dette hjelper ikke så mye på batterilevetiden siden det er mobildata (Data Aktivert) som er det som tømmer batteriet for strøm. Når den er aktiv bare raser strømen ut av batteriet. Og denne samt Data Roaming må jo være aktivert skal man kunne motta MMS. Fordi når begge disse er deaktivert, holder batteriet i flere dager. Jeg har også tvunget den til å kjøre på GPRS og ikke bruke 3G.

 

Dette er ikke holdbart. Når batteriet tømmes med 10 % i løpet av en time med aktiv bruk og 1 % - 2 % i standby-modus.

 

Er det noen som har funnet ut en god løsning på dette? Jeg kan jo ikke skru av mobildata fordi da vil jeg jo ikke kunne motta MMS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den holder i circa et døgn med de nødvendige funksjonene aktivert.

 

Ja, jeg har de nyeste oppdateringene. Vet du om det finnes en funksjon/måte å gjøre slik at mobildata ikke ligger og søker konstant? F.eks. på tidligere telefoner (ikke Android) har jeg jo fått en slik "hentemelding" hver gang jeg mottar en MMS og dermed aktiverer mobildata seg kun så lenge den driver og laster ned MMS-en. Det burde virkelig ikke være nødvendig at den skal ligge der å søke konstant når man ikke er på internett eller mottar en MMS?

 

Kan man eventuelt øke intervallene for hvor ofte den skal foreta et søk, slik at den ikke søker konstant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...