Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av nytt skjermkort.


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Bestilte følgende utstyr for noen dager siden:

 

abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort

nForce2,S-ATA-RAID,ATX,DDR,USB2,FW,AGP8X

 

AMD Athlon XP2500+ 1.83GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK

 

2 stk. TwinMOS DDR 512MB PC3200 400Mhz 184pins

non ECC - 32Mx8 / 16 chips,CL2,5 Winbond

 

Chieftec Dragon Big Tower kabinett SØLV

 

Papst vifte, 33m^3/time, 12 db(A)

- m/3-pins molexkontakt

 

Papst vifte, 45m^3/time, 19 db(A)

- m/3-pins molexkontakt

 

SLK900

Thermalright CPU-kjøler u/vifte

- SocketA/Socket 478

 

Delta vifte

136m³/time, 52 dB(A)

 

Arctic Silver 3 Thermal Compound

- Termisk pasta (Goop)

 

 

 

 

 

Har fra før av et gammelt gForce2 kort, og tenkte at jeg skulle bytte ut det med det samme jeg var i gang. Har kommet frem til at Ati er tingen, og står igjen med tre valg:

 

Sapphire Radeon 9700 128 MB - 2072,-

ATi RADEON 9700 Pro 128 MB - 2797,-

Sapphire Radeon 9800 Pro - 3450,-

 

 

Personlig heller jeg mot 9700/9700Pro pga av prisen (synes at jeg har brukt nok penger på det nye systemet allerede).

Hva vil dere som har greie på dette anbefale?

Er 9700Pro verdt de 700 kronene ekstra i forhold til 9700?

(Jeg pleier ikke å kjøre høyere oppløsning enn max 1280x768.)

 

Hvis jeg kjøper et 9700Pro kort, vil dette bli en "flaskehals" når spill som hl2 og doom kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

9700 pro vil neppe være noen flaskehals!

hl2 sine krav er ikke akkurat blant de høyeste...

9700 non-pro kan klokkes til pro uten problemer, da har du et 9700 pro for 2000kr..

har du først tenkt til å kjøpe 9700 pro så synes jeg det er verdt å legge i noen lapper til og anskaffe deg 9800 pro..

vet ikke hva du foretrekker, men et 9700 non pro som du klokker til pro hastighet er vel det som gir mest for pengene

Lenke til kommentar

Er du døv eller noe...? Så at du hadde bestillt en Delta-vifte... Lykke til :lol:

 

Jeg har hørt på forhånd at et ATI 9700pro, er minimum det du trenger for å kjøre Doom3 tilfredstillende. Og hvis du alle rede har pengene, så ville jeg kjøpt et pro-kort og klokket det :)

Men jeg personlig vil vente med å kjøpe nytt 3D-kort til det neste ATI kortet kommer :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hahahahha har du hørt det på forhånd ?

great, jeg hørte at duke nukem forever kommer til høsten 2003 jeg..

9700 pro er ikke noe minimum!

jeg gidder ikke demontere det idiotiske utsagnet med noe som helst fakta, kan heller legge til at doom3 legger mest vekt på skjermkortet, og de siste screenshotsene av doom3 som kjørte glatt på en 2,8ghz p4 ,1024 mb ram benyttet seg av geforce 4 ti 4200 64 mb..

geforce 3 er MINIMUM for å kjøre spillet, seff blir sikkert ikke så vakkert, men det er geforce 3 som er selve minimumsgrensa, geforce 4 kjører spillet tilfredsstillende ( kommer seff an på hva du mener er tilfredsstillende, men noe 1280*1024 4fsaa osv kan du glemme med dagens kort uansett, vertfall ifølge carmack sjæl )

og alt oppover er bare positivt :)

Lenke til kommentar
Er du døv eller noe...? Så at du hadde bestillt en Delta-vifte... Lykke til  :lol:  

 

 

hehe... Den bråker nok litt ja, men fikk høre at det var den beste luftkjølern'n hvis man skulle klokke.

 

Tror jeg satser på et 9700 non pro kort i første omgang, for så å kjøpe et som er bedre når nyere modeller kommer / prisene synker.

 

 

 

 

Takker for svarene, god natt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...