Gå til innhold

Oppgradering til høy-ytelse PC. ATI vs Intel


Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgradere PC'n

Til noe som: [intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 3,4GHz], [ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX, P67, DDR3...], [Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB]

 

Oppsett jeg har nå: 2x ATI 5770, AMD Phenom II 4x 3ghz, 4 GB 1333mhz RAM, GA-790XTA hovedkort og Coolermaster HAF.

 

 

Det jeg lurer på er om jeg skal velge ATI (som 6970), eller hvilket som helst Intel (GTX) skjermkort for cirka samme pris...

Siden hovedkortet er beregnet på en Intel processor, vil et Intel (GTX) kort fungere bedre enn ATI i den sammenhengen?

 

Jeg skal oppgradere PC'n for gaming. Sikter på å drive spill som: Battlefield 3, Shogun 2 og Crysis 2 på full grafikk i 1920 x 1080. Ønsker å være pris-effektiv, men samtiding få "det beste".

 

Jeg vet emnet ikke er så direkte, men vil bare forsikre med om at jeg ikke gjør noe jeg kommer til å angre på...

Åpen for innspill.

Endret av 27POP27
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

intel leverer ikke skjermkort :p

spiller ingen rolle om det er fra nvidia eller amd. 1 stykk, 580, eller, 2 stykk 560 ti, eller 2 stykk 6970 eller 2 stykk gtx 580 funker veldig bra

Åja, hadde en anelse om at Intel og Geforce jobbet sammen.

Endret av 27POP27
Lenke til kommentar

intel leverer ikke skjermkort :p

spiller ingen rolle om det er fra nvidia eller amd. 1 stykk, 580, eller, 2 stykk 560 ti, eller 2 stykk 6970 eller 2 stykk gtx 580 funker veldig bra

Åja, hadde en anelse om at Intel og Geforce jobbet sammen.

geforce er bare et "navn" som nvidia har på noen av sine skjermkort. så det er nvidia som lager skjermort/GPUer og intel lager CPUer. AMD slo seg sammen med ATI, så nå lager AMD BÅDE skjermkort og CPUer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...