Gå til innhold

App til android-mobil


Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om dette er rette forum, men finner ikke noe mer passende sted.

 

Kjapt problemstilling: Jeg skal på sykkeltur i sommer og ønsker og oppdatere min posisjon noen ganger om dagen på et kart som ligger på bloggen min.

 

Jeg har fått det til, men det er litt for tungvindt. Jeg har opprettet et kart i "mine kart" på min googleprofil. Jeg har linket til kartet på min blogg. dette kartet kan jeg oppdatere fra webleseren min på mobilen, men det går fryktelig tregt.

 

Det jeg ønsker er en liten app som feks har en knapp som heter "logg min posisjon". Da bruker appen gpsen i mobilen for å finne posisjonen min.(greit om appen kan si noe om hvor nøyaktig posisjonen er) deretter vil jeg kunne skrive en liten kommentar og velge et lite ikon som vil dukke opp på kartet. Så blir dette sendt til googlekartet mitt og dermed blir kartet på bloggen automatisk oppdatert. Jeg ser for meg at dette er enkelt å lage for de som kan det? Noen som har peiling? eller peiling på hvem jeg kan spørre??

 

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google Latitude funker muligens fint til ditt ønske. Latitude er integrert i Google Maps appen.

 

 

Har sett på Latitude. Men det viser vel mer hvor man er akkurat nå. Jeg vil at punktene blir liggende på kartet med en kommentar ved siden av. Som sagt så funker det å gjøre dette fra webleseren på mobilen, men det er litt for tungvindt og tar litt tid om det er dårlig dekning og sånn....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...