Gå til innhold

Problemer med Connect 3D Radeon 9500 kort


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nylig kjøpt et Connect 3D Radeon 9500 - 128MB skjermkort, et kort som skal være ganske OK utifra de tester jeg har lest. Straks jeg hadde installert kortet med oppdaterte drivere og det hele, forsøkte jeg å kjøre en test vha. 3DMark03, noe som gikk heller dårlig. Første game test (Wings of fury) gikk greit, mens når neste game test startet (Battle of proxycon) tryna maskinen fullstendig; hele skjermbildet ble fyllt med masse blinkende farger og den reagerte ikke på noen input fra tastaturet, restart var det eneste som løste opp floken. Samme problem oppstod da jeg forsøkte å starte spillet Neverwinter Nights...

 

Jeg kjører Windows XP Pro og har lastet ned oppdatert AGP-driver til hovedkortet, siste versjon DirectX (v9.0a) og nyeste utgave av Catalyst-driveren til skjermkortet, men likevel er det bare problemer. Jeg lurer på om det kan være snakk om et kompabilitetsproblem mellom skjermkort og hovedkort...? Under testingen har kabinettet stått helt åpent, så varme skulle ikke være problemet.

 

Min maskin består hovedsakelig av følgende komponenter:

 

- Chieftec Dragon miditower m/360W strømforsyning

- Asus A7M266 hovedkort

- Connect 3D Radeon 9500 128MB skjermkort

- AMD Athlon 1.4GHz prosessor

- 512 MB TwinMOS DDR RAM (PC2100)

- IBM Deskstar DTLA-307030 30GB harddisk (p. master)

- Western Digital Caviar WD800BB 80GB harddisk (p. slave)

- Western Digital Caviar WD205BA 20GB harddisk (s. master)

- Div. lydkort, nettverkskort, videoredigeringskort, CD-brenner etc...

 

Noen som har noen tips å bidra med?

 

Mvh.

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du skrudd av fastwrites? Mange radeon kort har problemer med fastwrites. Hvis du ikke har gjort det, så gjør du det i bios.

Er det ikke i bios, så last ned Rivatuner fra www.guru3d.com

Har nå forsøkt å skru av fastwrites vha. ATI-kontrollpanelet...men dette hjalp ikke på situasjonen. Maskinen tryner på de samme stedene...

Lenke til kommentar

Er det demobrukt?

Stikkord: modding :yes:

 

EDIT:

Hvis det kun er med 3DMark det skjer kan du jo prøve å laste ned nyeste patch ??? Sånn i tilfelle ... :oops:

This patch updates the original build (313) of 3DMark03 to its current edition (320). The patch provides support for Microsoft DirectX9.0a and incorporates enhanced features based on user feedback. Benchmark scores between the patched version and the original version will not change.
Lenke til kommentar
Er det demobrukt?

Stikkord: modding :yes:

 

EDIT:

Hvis det kun er med 3DMark det skjer kan du jo prøve å laste ned nyeste patch ??? Sånn i tilfelle ... :oops:

This patch updates the original build (313) of 3DMark03 to its current edition (320). The patch provides support for Microsoft DirectX9.0a and incorporates enhanced features based on user feedback. Benchmark scores between the patched version and the original version will not change.

Nei, kortet er kjøpt nytt hos Digital Impuls i Oslo. De har også hatt kortet inne til testing hos seg, uten å finne noen feil. Jeg kjører med siste patch i 3DMark03...og maskinen tryner i andre spill også.

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd ALT, og i tillegg testet kortet i 2 andre PCer med samme resultat...ble jeg tilbudt nytt kort fra Digital Impuls for å verifisere hvorvidt feilen lå i kortet eller i min PC. Installerte det nye kortet pluss siste versjon av Catalyst-driveren, og vips: alt OK!

 

Kjørte gjennom både 3D Mark 2001 og 2003 uten problemer. Resultatene er vel ikke så mye å skryte av, men det kan vel skyldes at PCen begynner å bli moden for oppgradering (AMD Athlon 1.4GHz). Resultatene ble 8516 i 2001 og 2483 i 2003.

 

Jaggu godt å være ferdig med denne runddansen... :-)

 

- Øystein

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg trodde alt var OK, det er det IKKE! Har vært litt laber aktivitet på PCen siden forrige innlegg, grunnet ferie, sommer, varmt i været osv...men for noen dager siden, når jeg fortsette der jeg slapp i Neverwinter Nights oppstod samme feil IGJEN! 3DMark testene går fortsatt fint, men så fort jeg skal spille, tryner maskinen på samme måte som tidligere...

 

Nå er det like før jeg gir opp! Tror jeg skal forsøke å returnere kortet og prøve en helt annen variant. Sukk...

 

Øystein

Lenke til kommentar
Merkelig.. når jeg hadde mitt c3d9500pro var der ikke noe å utsette på det... Kanskje det kan være noe ellers i oppsettet ditt som lager en konflikt?

Tja...jeg mistenker kanskje kompabilitetsprobl. med hovedkortet, men er ikke sikker. Har forsøkt å kjøre med "cleant" oppsett, altså kun med de mest nødvendige komponentene...men heller ikke dette hadde noen innvirkning. Det er vel ikke lenge før jeg skal oppgradere hovedkort + prosessor, mulig jeg avventer situasjonen inntil da.

 

Testet forresten med spillet Return to Castle Wolfenstein i går, og samme feil der også...PLAGSOMT! :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...