Gå til innhold

Om det latterlige skulle vise seg å være sant, ville du da villig vært under en Gud?


Om det latterlige skulle vise seg å være sant...  

10 stemmer

  1. 1. Hadde du villig bøyd deg for Gud?

    • Ja!
      1
    • Nei!
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Bibelens Gud så tror jeg at det som taler mest om hans karakter, er at den eneste gangen Satan gjør noe virkelig ondt i Bibelen, er når Gud ber ham om å gjøre det. Når vi vet hva slags rykte Satan har fått på seg, flere ser på ham som den onde motparten til Guds uendelige godhet, så er det ekstremt skremmende å skulle forestille seg at denne guden er virkelig. En gud som har all makt, også over ondskapen, og ikke bare lar ondskapen herje fritt, men oppfordrer den til å gjøre det. Samtidig som han bidrar mye selv.

 

Det kreves mye tolkning for å få satt sammen et bilde av Gud som ikke er selvmotsigende, men jeg ser ikke at det kan komme noe godt ut av å underkaste seg ham. Han lot familien til sin fremste tjener bli slaktet. Når vi ser hva slags midler han er villig til å bruke for å få oss til å tilbe ham, så er kanskje den eneste måten vi kan kjempe mot ham på, å nekte. Kanskje han rett og slett er avhengig av at menneskene tilber ham, og at den eneste måten å kaste denne diktatoren på, er å dra til Helvete.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Dersom denne personen eller dette vesenet truet med å torturere meg med å kastrere meg og så gjennsy de på for all evighet og dette var bevist at vesenet kunne gjøre, ja selvfølgelig, med en gang. Dersom det var mulighet for å kjempe mot dette vesenet, ja det ville eg gjort. Satan er forresten bare en person som diskuterer med gud, opprinnelig. Kattene ga han litt mer karakteristikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...