GrivlGravl Skrevet 23. mars 2011 Skrevet 23. mars 2011 hei hei Har endelig fått bestilt meg ett nytt anlegg som skal monterest i bilen om ikke lenge. Det e då lura på om det e nokon som har nokon artige tips på musikk e kan ha i bilen?? Ein anna ting e om det e noko spesiell musikk som e bra å få kjørt inn anlegget med slik at det e mjuka opp til e kan begynne å watte opp litt meir? Takka på forehånd på svar
Kent Touch This Skrevet 23. mars 2011 Skrevet 23. mars 2011 Jeg har hørt at om du brenner ut en cd kun Scatman på og setter den på repeat og fullt volum så blir anlegget ganske mye bedre bare av det. Eller sånn at du kanskje forstår meg: "E ha hørt æt om ni brænn ut ei skiva med kun SCATMAN på an og set an på ræpit og føllt trauk så blir'e mus". 2
cossiemk1 Skrevet 23. mars 2011 Skrevet 23. mars 2011 Ingen musikk er bedre enn noen annen til å spille inn høyttalere med. Men hva er det du har kjøpt? Når alt er montert og justert riktig, så spiller du den musikken du liker, men ikke på full guffe. Gjør dette i noen dager, så er det bare å kjøre på. Du kan fint guffe på fra start, men ikke for lenge av gangen. (du må jo også guffe på for å få justert inn riktig )
GrivlGravl Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Skrevet 23. mars 2011 Ingen musikk er bedre enn noen annen til å spille inn høyttalere med. Men hva er det du har kjøpt? Når alt er montert og justert riktig, så spiller du den musikken du liker, men ikke på full guffe. Gjør dette i noen dager, så er det bare å kjøre på. Du kan fint guffe på fra start, men ikke for lenge av gangen. (du må jo også guffe på for å få justert inn riktig ) Greit da veit jeg det. Tenkte det bare var greit og vetta viss det var bedre med no spesiell musikk Har kjøpt Rockford Fosgate Fulltone, 6x9" te hatthylle, SONY forsterker 4 x 60W til høytalerne i hatthylla og et pakketilbud med forsterker og to 12" bass elementer, Rockford Fosgate punch også en LG spiller
cossiemk1 Skrevet 23. mars 2011 Skrevet 23. mars 2011 Ingen musikk er bedre enn noen annen til å spille inn høyttalere med. Men hva er det du har kjøpt? Når alt er montert og justert riktig, så spiller du den musikken du liker, men ikke på full guffe. Gjør dette i noen dager, så er det bare å kjøre på. Du kan fint guffe på fra start, men ikke for lenge av gangen. (du må jo også guffe på for å få justert inn riktig ) Greit da veit jeg det. Tenkte det bare var greit og vetta viss det var bedre med no spesiell musikk Har kjøpt Rockford Fosgate Fulltone, 6x9" te hatthylle, SONY forsterker 4 x 60W til høytalerne i hatthylla og et pakketilbud med forsterker og to 12" bass elementer, Rockford Fosgate punch også en LG spiller Huff da, hehe.... Du burde skjerme de 6x9" på en måte, små kasser evt, så de ikke påvirkes av trykket fra subene. Også kjøre høypassfilter på dem på ca 80hz (samme som lavpass på subene)
GrivlGravl Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Skrevet 23. mars 2011 Ingen musikk er bedre enn noen annen til å spille inn høyttalere med. Men hva er det du har kjøpt? Når alt er montert og justert riktig, så spiller du den musikken du liker, men ikke på full guffe. Gjør dette i noen dager, så er det bare å kjøre på. Du kan fint guffe på fra start, men ikke for lenge av gangen. (du må jo også guffe på for å få justert inn riktig ) Greit da veit jeg det. Tenkte det bare var greit og vetta viss det var bedre med no spesiell musikk Har kjøpt Rockford Fosgate Fulltone, 6x9" te hatthylle, SONY forsterker 4 x 60W til høytalerne i hatthylla og et pakketilbud med forsterker og to 12" bass elementer, Rockford Fosgate punch også en LG spiller Huff da, hehe.... Du burde skjerme de 6x9" på en måte, små kasser evt, så de ikke påvirkes av trykket fra subene. Også kjøre høypassfilter på dem på ca 80hz (samme som lavpass på subene) Skal forresten det hadde glømt jeg hadde fjerna hatthylla så skal ha dem i noen kasser;) Takk for tipsa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå