Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til valg av moped evt scooter

3xt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! :D

Fikk et spontant spørsmål om jeg hadde lyst å ta moped lappen, men så tenkte jeg litt over det og følte at det egentlig hadde vært kanskje nice å ha et egent transportmiddel, men føler at scoter blir litt kjedelig(45Km/t...).

Har ca 20-30 000 kr for både lappen + kjøretøyet :S

Så hva mener dere? holder dette for lappen + en moped evt scooter?

har egentlig lyst på noe som kjører fortere enn 45, om det ikke er enn moped spiller ingen rolle. Tenkte på kanskje om det finnes noe som kjører rundt 80 km/t som topp fart. Tipper for mitt budsjett blir det mest sannsynlig en brukt sykkel?

Hadde vært kjekt å få noe konkret om:

hva en brukt/ny moped koster?

Hva koster det for å ta moped lappen? (bor i Ålesund, hvis det har noe å si)

Hva kan jeg forvente med 20-30 000kr som budsjett?

vil ikke trimme eller mekke noe, hvis dere skjønner :p som sakt dette er ganske spontant, og er egentlig ikke noe motorsport fan. dvs har NULL peiling = null peiling på trimming/mekking. Trenger derfor kanskje noen tipps til sykkelen som passer veldig bra for nybegynnere. Har sett på noen honda NSR og yamaha TZR, syntes de så ganske så stilige ut, men vet ikke om det er noe for nybegynnere :S

Så om dere har noen gode tipps til en nybegynner, så tar jeg de gjerne imot ;D.

evt scooter, i tilfelle at en moped ville ha sprengt budsjettet mitt. :D

PS:

Er 1,75m høy, hvis det har noe å si? så vil ikke ha en alt for stor sykkel :p

Endret av 3xt
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer ikke lovlig over ca 45-50 km/t med moped/scooter. Da må du trimme = ikke lovlig. Hvis du vil over den farta kjøper du lettsykkel og tar A1 lappen. Regn med mellom 15000 kr - 20000 kr for lappen. Sykkel mellom 25000kr - 50000 (du får en flott brukt sykkel til ca 35000 spenn. Så sammenlagt ca 50000 kr for sykkel å lapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...