Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan reagere på en følelse..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Alle opplever iblant noe som er mer eller mindre ubehagelig med tanke på følelser; et vondt brudd med kjæresten, et venneavslag ol. Eksemplet jeg opplevde i dag var at dama jeg har vært forelsket i lenge nettopp fikk seg kjæreste. Mitt spørsmål er hvordan skal man reagere på noe slikt?

 

Fant det ut for 30 minutter siden. Nå sitter jeg her og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

 

Skal jeg ta å spille noen spill, se en film eller lignende for å dekke over følelsene?

Eller skal jeg gå tidlig i sengs, slik at jeg kan tenke riktig over hva som har skjedd, slik at jeg blir ferdig med det?

 

Er det slik det fungerer, at jeg kan "tenke meg ferdig" med et følelsesproblem? Eller er det noe man skal ignorere og dekke over slik at det forsvinner?

 

Hvordan kommer man rasket over slike ting?

 

takker :)

 

Postet av anonym: 311afa3cbad9e4741f07f028caaa46b7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel noe du vet best selv. Jeg pleier å finne på ting slik at jeg ikke nødvendigvis tenker så mye på det. Da blir det gjerne spill eller en film.

 

Noen velger å snakke med andre om problemet. Andre velger å prøve å ordne opp i det selv. Det er vanskelig å si hva som er best da dette varierer fra person til person.

Lenke til kommentar

Om du er gamer, kjør på med et FPS. Funker for frustrasjon i hvert fall, med mindre man er dårlig.

Ev. musikk, det liker jeg å fordype meg i, klassisk som Vivaldi eller Mozart eller metal representert ved Sabaton og Rammstein, alt etter hva en føler for.

 

Uansett, kjør på. Følelsesmessige slag som det der suger, sist jeg opplevde det gikk jeg som en zombie i tre dager før jeg returnerte til de levendes land.

Endret av Sapere_aude
Lenke til kommentar

Hva skal jeg si. Dette er person til person. Noen sliter det på seg, mens andre bare går videre etter en natts søvn :)

Jeg vet ikke hvor hardt DU har prøvd på å få denne jenta, men desto mer du legger i det, desto verre blir det. Og om du ikke tok sjansen på å prøve så blir det kansje like tungt, men på et litt annet grunnlag..

 

Du kan altids forsøke å finne på ting med venner, eller annen aktivitet. En ny flørt kansje? :)

- Ikke grav i tankene, om det er et emosjonelt spill på gang, det er vel aldri behagelig.

 

Men, videre kommer du deg nok, uansett hva du gjør ^^

 

 

Selv så gikk jeg netopp gjennom dette, jenta vet hva jeg føler. Men vi har et kanpt lite vennskap uansett, kansje vi får til neste gang:)

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...