Gå til innhold

Alpha, Bravo, Charlie, Zulu?


Anbefalte innlegg

Har begynt å spilt Raven Shield (som er et utrolig bra spill), men har problemer. Hvem er Alpha, Bravo, Charlie og Zulu? Jeg vet det er de andre lagene. Men hvem er Charlie for eksempel? Er det de røde, grønne eller gule? Jeg skjønner ingen ting på dette punktet så hvis jeg vil at et lag skal bevege seg trykker jeg bare for å sende alle sammen (Alpha, Bravo, Charlie, Zulu)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså..Alpha, Bravo, Charlie og Zulu er gåkoder du bruker hvist du har gitt laget ditt spesifike oppgaver under planen som utføres etter den gåkoden du har valgt.

f.eks. du skal storme et rom fra begge sider. du vil at green team skal kaste inn en flashbang før dere stormer inn, og du vil at flashbangen skal bli kastet på "alpha". det vil det se noe slik ut:

 

"green team in position, waiting for alpha". "alpha go", *kast* *bang* *blinde terrorister* *pang pang pang pang* :wink:

 

"zulu" koden kan du forøverig bruke når som helst under oppdraget uten at du har gitt den som en gåkode i planen. kan f.eks bruke den når du står utenfor en dør, og vil at lagkameratene dine skal klarere rommet på "zulu".

 

det ble kanskje litt mye dikkedall her nå, så som en konklusjon; red team=rød lag, green team= grønt lag, gold team= gul/gull lag. Alpha, Bravo, Charlie og Zulu= forskjellige gåkoder 8)

Lenke til kommentar

Alpha, bravo, charlie og zulu er ikke lag, det er såkalte "go-kodes". Når du får på øret at "Blue: Waiting for Charlie", så betyr det at blå f. eks. er i posisjon til å storme ett rom. Hvis det er flere lag som skal storme rommet, så er det viktig at alle er "Waiting for Charlie", før du gir denne kommandoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...