Gå til innhold

[Løst] Videokamera med Nightshot.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har søkt litt rundt på forumet og spørt på videokamera guiden, men har ikke fått noe svar. Så prøver her :)

 

-Er ute etter et Full HD(1080p) videokamera som støtter flashbrikker og muligens har HDD( er villig til å ofre Harddisk).

 

-Men hovedsaklig er jeg ute etter et kamera som er over gjennomsnittet bra i områder med lite lys.

 

-I tillegg hadde det vært flott å vite om flere produsenter har noe liknende Sonys Nightshot teknologi der de bruker IR belysning.

 

Er det mulig å få alt dette på et kamera til under 6000kr, eller må jeg opp i ti tusen klassen?

Og betyr NightShot i Sonys verden IR belysning, eller såkalt 0lux modus?

 

Takker for svar :)

Endret av asswipe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og betyr NightShot i Sonys verden IR belysning, eller såkalt 0lux modus?

Ja, Sonys NightShot gjør at kameraet ser IR. Vanlige kameraer gjør ikke dette. I tillegg er det et IR LED som lyser opp slik at du kan filme i tussmørke. Videoene dine får et grønnskjær da:

 

Du kan få mange gode kameraer til under ti tusen i dag som klarer å filme i farger selv under dempet belysning. Canon og Panasonic har noen veldig gode modeller.

 

Er det slik at du skal filme i absolutt mørke eller er det bare litt dempet belysning?

 

Forresten, ikke gå for harddiskbaserte kameraer. Det er SD-kort som er tingen nå. Kjøper du et HDD-kamera vil du få problemer med å selge den senere. Dessuten veier de mer, trekker mer strøm, bråker og er utsatt for støt og feil.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket litt rundt. De fleste modeller til Canon har innebygget LED-lys. Dette gjelder blant annet HF-S100, HF-S10 og HF-S21. Årets modell, HF-G10 har ikke LED-lys. Jeg kunne ikke finne LED-lys hos Panasonic (HDC-TM900/700/300), Sony eller JVC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...