Gå til innhold

Hjelp med å sette opp iphone etter å ha byttet operatør, trenger svar ASAP.


Anbefalte innlegg

ok. Så jeg kjøpe en iphone 4 16gb fra telenor når den kom ut, og har både brukt og jailbreaket den men ikke unlocket den, bare sånn at det skal være klart. Nå har jeg byttet operatør fra Telenor til Tele2, men etter å ha fulgt alle instrukser, så har det skjedd noen problemer:

 

1. på innstillinger -> Operatør, så finner jeg ikke Tele2, bare N Netcom og N Telenor. Hvorfor vises ikke Tele2 der og hvordan fikser jeg dette?

 

2. på innstillinger -> Telefon, så står det ikke noe nummer der, så må jeg lage et nytt nummer selv?

 

 

OG JA, JEG HAR SATT IN MIKRO-SIM KORTET FRA TELE2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

netcom? hvordan vet du det? og hva med telefonnummeret?

 

Når jeg prøve å koble til n netcom, står det at det valgte mobil nettverket har restriksjoner og så står det fortsatt i venstre øvre hjørne; ingen tjeneste.

 

Har jeg driti meg ut nå?

Endret av Visslarr
Lenke til kommentar

Når telefonen er låst opp så skal du få beskjed i iTunes om at den er låst opp, og at det nye sim-kortet er aktivert. Dersom du ikke har fått dette så setter du simkortet fra Telenor i telefonen og gjenoppretter i iTunes. Når dette er gjort skal du få beskjed om at telefonen er låst opp. Da kobler du tlf fra iTunes, setter inn sim fra Tele2, og kobler til iTunes igjen for å aktivere det nye simkortet. Da er den klar til bruk.

Lenke til kommentar

Fikk du beskjed om at opplåsingen var fullført? Du kan også ringe Telenor og få de til å sjekke om den faktisk er låst opp. Om du ikke får beskjed om at opplåsingen er fullført når du gjenoppretter telefonen via iTunes så kan det enten være problemer med å få bekreftelse fra Apples server, eller så har ikke Telenor låst opp telefonen.

Lenke til kommentar

Etter at du fikk den beskjeden, og satte inn SIM-kortet fra Tele2, hvilken beskjed fikk du da? Hvis det da fortsatt står "ingen tjeneste" oppe til venstre på telefonen, så vil jeg anbefale at du ringer til Tele2 og ber de sjekke om det er det SIM-kortet du har fått som de har aktivert.

 

For sikkerhetsskyld kan du forsøke å sette inn SIM-kortet fra Tele2, slå på telefonen, taste inn PIN-koden og koble til iTunes. Hvis du da fortsatt ikke får tilgang til mobilnettet så virker det nesten som at det er SIM-kortet som er problemet. Om du ringer Tele2 og oppgir SIM-kortnummeret, som står på selve SIM-kortet, så kan de sjekke om det er det kortet de har registrert i sitt system.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...