Gå til innhold

rendring i vegas


Anbefalte innlegg

jeg har haugevis av trøbbel med å få ned filstørrelsen på et klipp som jeg tok opp med canon 7d.

Planen er å legge ut filen på nett, som vimeo, kan noen anbefale en bra setting for å få ca 6 minutter opptak ned til omkring 400 mb .avi ?

 

nå ligger jeg på omkring 1.2 gb.

 

klippet er filmet i HD.

Endret av murrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg aldri brukt Vegas før da. Men jeg tipper at du må sette oppløsningen i output (renderingen) til 1280x720 og sette bitrate til ca. 8000 kbps. Du bør også bruke H.264 codec. Det er sikkert noen andre Vegas-kompetente brukere her som kan komme med mer konkrete instrukser om hvordan du kan gjøre dette.

Lenke til kommentar

jeg har haugevis av trøbbel med å få ned filstørrelsen på et klipp som jeg tok opp med canon 7d.

Planen er å legge ut filen på nett, som vimeo, kan noen anbefale en bra setting for å få ca 6 minutter opptak ned til omkring 400 mb .avi ?

 

nå ligger jeg på omkring 1.2 gb.

 

klippet er filmet i HD.

Du burde opplyse hvilken versjon av Vegas du bruker, og innstillingene du har brukt når du stiller et slikt spørsmål, så er det lettere å hjelpe. Gjennomgående problem når folk ønsker hjelp er mangel på informasjon. Så da blir svar på slike spørsmål mye gjetning.

 

Uten selv å ha noen kjennskap til Vegas ser jeg av et lite google søk at det er tusener av forklaringer på hvordan man skal eksportere for Vimeo fra Sony Vegas. Det som synes som problemet er at det er forskjellige måter å gjøre det på i de forskjellige Vegas versjonene, og at noen versjoner ikke har de riktige kodek valg og bitrate innstillinger enn andre Vegas versjoner. Derfor linker jeg heller ikke til noen av de forklaringene jeg leste.

 

I Premiere Pro CS5 så kan du velge Vimeo eller YouTube og andre eksport formater direkte i eksport vinduet.

 

Som bb79 skriver så er det oppløsningen, og enda mer bitraten som reduserer størrelsen på filen. Husk også at Vimeo komprimerer før videoen blir tilgjengelig på Vimeo, så du ønsker ikke å komprimere den for mye på forhånd.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

jeg har haugevis av trøbbel med å få ned filstørrelsen på et klipp som jeg tok opp med canon 7d.

Planen er å legge ut filen på nett, som vimeo, kan noen anbefale en bra setting for å få ca 6 minutter opptak ned til omkring 400 mb .avi ?

 

nå ligger jeg på omkring 1.2 gb.

 

klippet er filmet i HD.

 

Denne videoen hjelper deg godt på vei når det gjelder innstillinger.

 

 

 

Bruker selv denne når jeg laster opp filmer til youtube:

 

Denne er på 30 mb ish.

 

Funker fint på vimeo også.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...