Gå til innhold

Forslag til stillegående laptop med knall skjerm? desktoperstatter


Anbefalte innlegg

Min forrige laptop konket, så jeg søker en ny. Den bør være stillegående og ha en god skjerm (krystallklar med høy oppløsning) og 15" eller mer. Pris på mellom 7' og 12'

 

Planen er å kjøre openSUSE, og jeg har hatt litt trøbbel med ATI, så gjerne nVidia (som jeg hører folk anbefaler for linux). Siden det er vanskelig å komme utenom Windows, planlegger jeg å gjøre min gamle XP-versjon i en virtuell maskin. Så RAM kommer godt med, men jeg tipper 4 GB holder.

 

Den bør være litt kraftig, for jeg er utålmodig, men verken spiller eller redigerer filmer.

 

Den er sjelden med meg ut av hjemmet, men det skjer. Batterikapasitet er et pluss, men ikke veldig viktig. Det havner på en delt fjerdeplass sammen med vekt, tykkelse og design.

 

Altså, i prioritert rekkefølge:

- Stillgående med god skjerm.

- OK med minne, HD-hastighet (størrelse ikke så viktig) og prosessor.

- Batteri, vekt, tykkelse og design (hadde vært fint om den ikke så ut som Whistler's Mother.)

 

Jeg kikket på

- Dell XPS 15, som jeg hørte hadde knall skjerm. MEn så hørte jeg at det kom litt støy fra den, så jeg droppet det.

- ASUS G73JW, som visstnok har lyddemping

- Apple MacBook Pro

 

Så.. har du forslag til noen andre jeg bør se på?

 

Eller tips og råd når jeg vurderer maskiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha kostet på den litt mer, og heller gått for en MBP med high res. Kanksje til og med en brukt fjordårets modell i tanke på at den kjører nvidia grafikk og at det er god timing for det. (Nye modellene kom ut for et par uker siden)

 

+ Design

+ Overlegen comfort

+ Solid

+ Knallbra skjerm

+ Holdbar vifte med lav støynivå

+ Batteritid

+ Support

+ Verdi (kan lett selges)

+ Lot's of accessories

 

- Koster mye

- Veier litt

- Hardware er OK

- Ikke ment for spill

 

 

Specs:

 

# 2.0GHz Quad-core Intel Core i7

# 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB

# 500 GB Serial ATA-harddisk med 5400 o/min

# SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

# 15-tommers MacBook Pro med blank widescreenskjerm med høy oppløsning

# Nei takk

# Tastatur med belysning (Norsk) & Brukerhåndbok (Norsk)

 

Pris kr 15.810,00 inkl. mva

Ikke glem student rabatter om du er det

 

http://store.apple.com/no/configure/MC721H/A?mco=MjEyOTcxODQ

Lenke til kommentar

snip

Hvis MBP 15" har knallbra skjerm, hva har da XPS 15 med full HD-skjerm?

 

Det kan vel du svare på selv? Jeg ga bare mine synspunkter til MBP. XPS er en helt annen båt

Greit nok. Er forøvrig enig i dine punkter. Det eneste som er jævlig kjipt med MBP er den lave oppløsningen, skulle trodd at Apple kunne gitt flaggskipet sitt en HD-skjerm. Men da ville den vel kostet over 20 000. :tease:

Lenke til kommentar

snip

Hvis MBP 15" har knallbra skjerm, hva har da XPS 15 med full HD-skjerm?

 

Det kan vel du svare på selv? Jeg ga bare mine synspunkter til MBP. XPS er en helt annen båt

Greit nok. Er forøvrig enig i dine punkter. Det eneste som er jævlig kjipt med MBP er den lave oppløsningen, skulle trodd at Apple kunne gitt flaggskipet sitt en HD-skjerm. Men da ville den vel kostet over 20 000. :tease:

 

Hehe, ja du sier noe der altså. Egentlig helt bak mål at en maskin til over 15k ikke har høyere oppløsning en det den har, i tanke på at maskiner til under halve prisen har høyere oppløsning en hva du betaler ekstra for hos Apple. Men men, ryktene sier at når man først går over til Mac, ser man heller aldri tilbake:)

Endret av R2B2
Lenke til kommentar

snip

Hvis MBP 15" har knallbra skjerm, hva har da XPS 15 med full HD-skjerm?

 

Det kan vel du svare på selv? Jeg ga bare mine synspunkter til MBP. XPS er en helt annen båt

Greit nok. Er forøvrig enig i dine punkter. Det eneste som er jævlig kjipt med MBP er den lave oppløsningen, skulle trodd at Apple kunne gitt flaggskipet sitt en HD-skjerm. Men da ville den vel kostet over 20 000. :tease:

 

Hehe, ja du sier noe der altså. Egentlig helt bak mål at en maskin til over 15k ikke har høyere oppløsning en det den har, i tanke på at maskiner til under halve prisen har høyere oppløsning en hva du betaler ekstra for hos Apple. Men men, ryktene sier at når man først går over til Mac, ser man heller aldri tilbake:)

 

Det samme kan man si om folk som blir mormonere... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...