shanne Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Hei. Jeg går IKT-servicefag og vi har fått i oppgave å lage kurs. Læreren lagde forskjellige temaer, og jeg endte opp med "Slektsforskning på nett". Merker jeg sliter veldig.. Kan fortelle noen av punktene av det jeg må ha med i kurset: • Kilder i slektsforskning • Nettsider man kan søke på familien sin • Nettsider hvor man kan få hjelp til å finne familien sin ved å bli medlem • Hva er et slektsprogram? • Hvilke opplysninger kan lagres? • Hvilket program man kan bruke til familietre • Hvordan lage et familetre • Innlegging av data • Innlegging av bilder All hjelp mottas med stor takk!
PerB Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Du vil finne mye nyttig info på: http://www.disnorge.no/cms/ (som gir svar på alle spørsmålene dine bortsett fra de 2 siste). Hvordan legge inn data og bilder er avhengig av det enkelte slektsforskningsprogram. Øvrige kilder: - Digitalarkivet (blandt annet olketellinger, kirkebøker m.m.) - Div. byggebøker /sliktsbøker utgitt av andre slektsforskere. - Samtidige bøker/aviser - Div. utenlandske kilder
spiller1 Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Hei, Gå inn på www.disnorge.no. Dette er sidene til en forening av slektsforskere. Sjekk bla menyen Slektsverktøy -> Genealogiske ressurser Mye brukt søkeside er også familySearch.org - mormonernes slektssider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå