Gå til innhold

Sliter med motivasjon i elektrikerfaget


airex

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er elektrikerlærling på tredje året og skal ha fagprøve om 1-2 mnd.

Det som er problemet er at siste året har motivasjonen blitt dårligere og dårligere. Bl.a. skyldes det at jeg slet med teorien før teoriprøven i fjor vår, at jeg ofte blir utslitt og "møter veggen" og at de jeg jobber for ofte klager på at jeg jobber for sent. I tillegg har mitt syn på elektrikerfaget forandret seg radikalt i forhold til for 3-4 år siden. Den gang hadde jeg et inntrykk av at det var status å være elektriker, nå er jeg usikker .. Dette har ført til at jeg ikke ser for meg å jobbe som elektriker i fremtiden lenger, og vurderer heller å utdanne meg innen musikk.

 

Grunnen til at jeg lagde denne tråden er i alle fall at jeg trenger tips til hvordan jeg skal få motivasjon til å lese og trene meg opp til fagprøven, for fagprøven skal jeg ta. Vil gjerne også få deres syn på de punktene jeg nevnte over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Det er lov å endre mening i forhold til valg av yrke. Mange har gjort det før deg og mange vil fortsette å gjøre det. Er det musikk du vil jobbe med så Go for it !

 

MEN... om du har fagprøve om 1-2 mnd og du har vært lærling i 3 år så vil det være ekstremt synd om du ikke tok fagbrev. Tar du ikke fagbrevet vil de siste årene være bortkastet på mange måter. Jeg foreslår at du biter tennene sammen og jobber hard for å fullføre dette. Om du etter fagprøven ønsker å jobbe med noe helt annet så gjør det, men vit at du har fagbrev å falle tilbake på.

 

Slutter du nå, jobber med musikk i et år og ønsker deg tilbake på elektrikersporet så blir det mye opphenting på deg om du da må melde deg opp til fagprøve på ny.

 

Lykke til !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...