Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble disse subbene i 1 ohm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh..?? er det 2 eller 4 stk du skal ha??

 

Forstår jeg det rett, så skal du ha 2stk, og hver av disse har 2 spoler på 4ohm. Hvis det er sånn, så er det bare å paralellkoble alle 4 spolene så havner du på 1ohm.

 

Men så kommer spørsmålet, hvorfor vil du ha akkurat disse subene? og hvorfor vil du kjøre i 1ohm? Du bør ha en forsterker som gir borti 2000w rms i 1ohm i tilfelle.

Det finnes suber som er betydelig bedre enn de der, som ikke koster like mye ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Eh..?? er det 2 eller 4 stk du skal ha??

 

Forstår jeg det rett, så skal du ha 2stk, og hver av disse har 2 spoler på 4ohm. Hvis det er sånn, så er det bare å paralellkoble alle 4 spolene så havner du på 1ohm.

 

Men så kommer spørsmålet, hvorfor vil du ha akkurat disse subene? og hvorfor vil du kjøre i 1ohm? Du bør ha en forsterker som gir borti 2000w rms i 1ohm i tilfelle.

Det finnes suber som er betydelig bedre enn de der, som ikke koster like mye ;)

 

Okei.. Var det jeg trodde! Har funnet forsterker på 2200 watt RMS i 1 ohm.. Hadde 1 slik subb før, og ble meget imponert! Så hvorfor skulle jeg ikke velge denne?

Lenke til kommentar

Hei! Skal kjøpe 2 stk Pioneer TS-W3002D4 med 4 elementer på 4 ohm.. Er 2 elementer på hver sub på 4 ohm!

Er det mulig og koble disse 4 elementene ned til 1 ohm? Og hvordan?

Er det 2 stk subwoofere du skal ha? Da mener du sikkert at det er 2 spoler pr sub på 4 ohm, noe jeg skjønner utifra navnet på subben. Skal du koble disse 2 subbene i 1 Ohm må du parallellkoble spolene på begge subbene, for så å parallellkoble de 2 subbene inn på forsterker.

Parallellkobling vil si å koble sammen + mot +, og - mot -. Ved parallellkobling halveres Impedansen (Ohm).

Håper dette hjelper deg :-)

 

//Stian Togstad

Lenke til kommentar

Hei! Skal kjøpe 2 stk Pioneer TS-W3002D4 med 4 elementer på 4 ohm.. Er 2 elementer på hver sub på 4 ohm!

Er det mulig og koble disse 4 elementene ned til 1 ohm? Og hvordan?

Er det 2 stk subwoofere du skal ha? Da mener du sikkert at det er 2 spoler pr sub på 4 ohm, noe jeg skjønner utifra navnet på subben. Skal du koble disse 2 subbene i 1 Ohm må du parallellkoble spolene på begge subbene, for så å parallellkoble de 2 subbene inn på forsterker.

Parallellkobling vil si å koble sammen + mot +, og - mot -. Ved parallellkobling halveres Impedansen (Ohm).

Håper dette hjelper deg :-)

 

//Stian Togstad

 

Har du lest noe mere enn den første posten her??

 

Det står jo forklart i post 2 hvordan dette gjøres, og i post 3 så bekrefter han at han har skjønt det, så hvorfor forklare ennå en gang flere dager etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...