Gå til innhold

Hvordan forandre oppløsning OG legge til monitor?


Anbefalte innlegg

Hjelp! Skyter snart skjermen! Dere aner ikke hvor forvridd det føles å se på! Har skjeve hornhinner fra før og jeg blir kvalm på ekte (!) av dette.. Oppløsningen er SÅ feil!

 

Se på min forrige post. Jeg la ut screenshot av issuene!

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, blir litt gjetting her nå, men ...

Unzip driverne fra Philips og putt dem i en ny mappe.

 

 

Åpne Device Manager og velg Display under Other devices.

Høyre-klikk og velg Update Driver Software.

I neste bilde velg Browse my computer for driver software. Velg så mappa hvor du puttet Philips driver filene.

 

EDIT1:

Har du forresten verifisert om Nvidia driverne er blitt korrekt installert (ref. tidligere svar)?

 

EDIT2:

Når jeg ser på skjermbide dumpene dine så kan ikke Nvidea driveren være installert.

 

Du kan jo prøve å kjøre Driver Sweeper og fjerne evt. etterlatenskaper etter tidligere installasjoner av NVidia. Reboot. Så prøver du nok engang å re-installere ...

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Prøvde å legge Philips driverene i ny mappe osv. Men funka ikke.

 

Ang. Edit 2; Se her nå...

 

:-( Den varianten har jeg hatt før. Prøvde å uninstalle, og reinstalle, men resultatet ble bare det du så på forrige screenshot.

 

Jeg kan evt. prøve å bruke den driver sweeperen du ga meg link til.

 

Ang monitoren så må det da være mulig å installere en monitor i Win 7????

post-12661-0-10802400-1298848339_thumb.jpg

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar

Monitor drivers er strengt tatt ikke nødvendinge. De gir litt informasjon om 'lovlige/mulige' settings, men vanligvis funker skjermen greit uten. Men du må få installert driveren for skjermkortet.

Er du sikker på at du har lastet ned siste versjon fra Nvidia?

Kjør Uninstall, reboot i safe mode, kjør Driver Sweeper, reboot og installer siste versjon fra Nvidia

 

Funker ikke det, så har jeg ikke mer å bidra med, desverre (har nådd mitt inkompetanse-nivå :blush: ).

Lenke til kommentar

Prøver det du sier no, med safe mode osv.

Jeg har nyest versjon av Nvidia-driveren ja. Trippelsjekket det. Brukte din link også.

Jeg tror problemet er at Windows 7 .inf filen for skjermkort/monitor overstyrer .inf filene fra de andre. Så man må lage sine egne drivere. Eller noe. Særlig hvis man har Nvidia. Har lest mye om dette nå. MANGE sliter med dette.

 

Windows 7 suger.

Lenke til kommentar

FAAAA....NNN jeg tror jeg vet hva problemet er!

 

Windows 7 installerer alle drivere automatisk fra internett etter at jeg har fjernet dem!

 

Først reboota jeg i safe mode, fjernet alt med drive sweeper. MEN Nå fks. startet jeg Win 7 igjen og da begynte den umiddelbart å laste ned VGA driver og installere denne, OG SÅ lastet den ned Nvidia drivere og installere de UTEN at jeg ga den lov!!!!!!!!!!!!!!!

 

Så nå installerer jeg på nytt Nvidia OPPO Nvidia som Win 7 installere FOR meg! FYF,...

Lenke til kommentar

Nei dette går ikke...

ALt er identisk nå som det var...

Har reinstallert og gjort alt riktig - MED spørsmål om det gjør noe om Windows 7 laster ned alle drivere selv når jeg rebooter! :p FØR jeg rekker å installere driveren selv...

Mener det er viktig å installere monotir-driver også...

Jeg hater Windows 7...

 

HVORFOR Var alt perfekt FØR jeg updata til Service Pack 1? Da var jo oppløsningen amazing! Og da hadde jeg IKKE installert en eneste ting selv!

Lenke til kommentar

Start opp windows update :) Du finner nok driveren du trenger der :thumbup:

 

Sorry man, det gjør den, men resultatet er det samme: Anti-Widescreen oppløsning, og ikke høyere enn 1280x1024!

 

Noe er seriøst galt her - For oppløsningen var bra etter WIN 7 install, men IKKE etter SP1 update!!!!!!! Da ble alt shit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...