Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Error not enough space in runtime area .(Skjer når man booter up)


Anbefalte innlegg

Hei, byttet ut min AMD Althon II X2 240 med en AMD Phenom II X4 970 idag. Men når jeg starter opp maskinen får jeg denne erroren "not enough space in runtime area . smbios data will not be available

 

Press f1 to resume "

 

det er akkurat samme problem som i dette bildet under

 

http://www.hkepc.com/forum/attachments/month_0911/20091101_b66a40e90e9731affbacyC0usXZ1RsUH.jpg

 

Noen som vet hvorfor jeg får denne problemet ?

 

I tilfelle PC specs trengs her så er det listet under det som sannsynligvis er nødvending å vite om det er noe.

 

PC specs:

 

Motherboard: MSI GF615M-P33

RAM: 4 GB

PSU: Cosair 750 W

Skjermkort: Radeon HD 5770

Endret av Truster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å resette bios? Dette kan som gjøres ved å flytte en jumper på hovedkortet til posisjon 2 i en liten stund (typisk 10 sekunder). En jumper ser slik ut http://bildr.no/view/830634 (gul plast) . Du trenger bare å skru av dataen -> ut med strøm -> finne jumperen -> flytte den ett hakk til siden -> vente ti sekunder -> flytte tilbake -> skru på dataen. Hvis du har hovedkort manualen kan du kikke i den. Eventuelt kan du finne et stort flatt batteri på hovedkortet og ta dette ut, men dette tar ofte lenger tid. Husk å skru av datamaskinen og ta ut strømkabelen her også.

 

Er ikke sikkert dette løser problemet, men er absolutt en mulighet.

 

Edit: Har gjort litt googling og ser ut som en oppdatering av bios kan løse problemet.

Endret av Megern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...