Gå til innhold

Grande sin treningslogg


Grand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, dette blir mye synsing fra min side, men jeg kjører på:

 

Slik jeg har skjønt det så avtjener du pliktåret etter BS i relevant avdeling. Befalsskolen i sambandsbat -> pliktår i sambandsbat eller annet relevant. Dog skal det kanskje gå an å søke seg inn i HJK etter det igjen, hvis en stilling du er kvalifisert til blir utlyst.

 

Du bør nok spørre noen med erfaring fra HJK om du faktisk får være med og trene andre, men jeg er temmelig sikker på at du ikke blir troppsbefal som nyuteksaminert sersjant ;) Hvis du virkelig vil ha ansvar for soldater er nok krigsskole veien å gå.

Lenke til kommentar

Har vært ute på ski idag, men har slitt litt med formen de siste dagene. Så jeg vurderer å stikke opp i svømmehallen og sitte litt i badstua og svømme et par hundre meter. Ikke gjøre noe stor sak ut av treninga i dag.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

I dag hadde jeg en jævla god dag. Styrkeøkta gikk bra, bare hangups som ikke gikk så veldig bra, men var sliten i grepet.

Knebøy:

 

82,5kg x 5

90kg x 5

90kg x 5

90kg x 5

 

Benk:

65kg x 5

65kg x 5

65kg x 5

70kg x 4

 

Pushups

5x 25kg

5x 25kg

5x 25kg

5x 25kg

 

hangups

10, 8, 8

 

1500m svømming, gikk kjempe bra, god linje og gli i vannet.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener The Boss. 1500meter er ikke noe særlig langt. Men, svømte 15x100m i dag. DVS intervaller. Da er det litt tyngre :p Viss jeg har langkjøring så blir det rundt 3000m. For det er egentlig ikke noe sak, det er bare litt kjedelig i lengda. Men, svømming er god variasjonstrening for all kondisjonen og fotturene. + at det er deilig å slappe av i badstua etterpå. Hehe

Lenke til kommentar

Ok, dette blir mye synsing fra min side, men jeg kjører på:

 

Slik jeg har skjønt det så avtjener du pliktåret etter BS i relevant avdeling. Befalsskolen i sambandsbat -> pliktår i sambandsbat eller annet relevant. Dog skal det kanskje gå an å søke seg inn i HJK etter det igjen, hvis en stilling du er kvalifisert til blir utlyst.

 

Du bør nok spørre noen med erfaring fra HJK om du faktisk får være med og trene andre, men jeg er temmelig sikker på at du ikke blir troppsbefal som nyuteksaminert sersjant ;) Hvis du virkelig vil ha ansvar for soldater er nok krigsskole veien å gå.

 

Man står fritt til å søke seg til andre avdelinger for å avtjene pliktåret sitt som sersjant, men man er ikke sikret å få ønske sitt oppfyldt..

 

Mange av befalet for fallskjermjegerne har krigsskolebakgrunn, eller har lengre erfaring fra andre jegerkompanier i forsvaret. Men er noen lagførere for fallskjermjegerne som har tatt befalskolen i Garnisonen i Sør Varanger. Levner jo liten tvil om at det er en høyere barriere fysisk og psykisk å være avdelingsbefal for fallskjermjegerne, noe befalet må bevise når de søker om stilling som befal i overnevnte avdeling.

Lenke til kommentar

Ble teknikk trening i svømminga i dag. Kunne ikke trene så lenge fordi jeg har treningsledelse i morra. DVS at jeg skal undervise klassa i gym ... som jeg må forberede meg til

 

Vi fikk filmet svømminga i dag, badevakta sa at han skulle sende filmene på epost så da kommer de opp på youtube og rett i denne tråden. Så folk kan gi meg tilbake meldinger og kritikk.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

I dag har det vært nok en teknikk trening i svømmehallen. Teknikk treninga går veldig bra, jeg har fått mye bedre teknikk i crawl de siste dagene. Det er veldig mye småting å rette på, men begynner absolutt å ta form.

Til helga blir det overnattingstur fra lørdag til søndag, skulle gjærne vært ute hele helga, men det passet desverre ikke.

 

Denne uka har jeg tatt det litt med ro av to hensikter, dårlig søvn og mye skolearbeid. Håper på å være back on track til neste uke igjen.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Jeg er klar for å gå fult inn for det! Har min egen tråd forresten om det. Kanskje nyttig for deg å lese litt i den? :)

 

Blir vel til at jeg kjøper meg årskort på lokale badeannlegget til sommeren 2012. Skal prioritere turer med sekk og marsj i skog først og fremst.

 

Disse minstekravene kan jo en sunn og god norsk ungdom klare?

Men det er vel slik at hvis man bare klarer minstekravene sliter du bigtime hvis alle andre er bedre en deg?

 

Nei, minstekravene er minstekrav. Klarer du dem ikke er du ute, men om du får det til kan du bli med videre. Mener å huske at opptaksbefalet har en rangsliste over de som scoret best på hver enkel øvelse.

 

Så i førsteposten din at et av kravene var 25m undervannssvømmin. Dette finner jeg ikke noen sted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...