Gå til innhold

Hvordan lage en tabell på en hjemmeside?


Anbefalte innlegg

I forbindelse med at jeg har begynt å snuse litt på "slektsforskning", hadde jeg behov for å lage en tabell som kan vises på hjemmesiden min. Jeg lager hjemmeside i ren HTML, og da er det enkelt vha. en HTML-editor å lage en ren tabell med feks. 17x4 felt.

 

Men den tabellen jeg hadde behov for var nok litt mer komplisert, og jeg brukte lang tid med å knote HTML for å få den slik jeg ønsket.

 

post-66501-0-94687700-1298458110_thumb.gif

 

Tidligere hadde jeg et program der jeg ut fra det første eksemplet kunne slå sammen eller splitte felt på en enkel måte uten å gå inn i selve koden.

 

Så, er det noen som har et tips til et gratis program som kan gjøre en slik jobb?

 

Lars H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo da, har nok brukt en del tid på Google for å finne løsning på "problemet". Og alle tag'ene ifb. tabeller tror jeg nok jeg har god kontroll på. Og som vist på bildet i innlegget, har jeg da klart å få frem tabellen slik jeg ønsket. Men det er en tidkrevende oppgave med store og små felt. Og bommer en litt med colspan og rowspan, er det ikke lett å se hvor en har gjort feil. Ser en på kildekoden til siden min: sagaforumet.com er den bygget opp med tabeller inni tabeller til den store gullmedalje. Men det var et puslespill uten like! Men det er altså et WYSIWYG program for enklere endring av tabeller jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet et program som gjør det jeg ønsker. Om det er et betalprogram, shareware eller free er litt usikkert. Jeg finner i hvert fall ikke noen steder der det er mulig å betale for det selv om det står at det er så eller så mange dager igjen av prøvetiden hver gang jeg bruker det. HTML-koden det genererer er litt mer rotet enn det jeg ønsker, men er grei nok for litt redigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...