Gå til innhold

PC til TV (HDMI - får lyd i TVen - vil ikke det!)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har koblet til PCen min til TVen, og bruker HDMI-kabel.

Men jeg får PClyden i TVen, hvordan kan jeg få lyden i forsterkeren?

Har jo klart det før, men plutselig når jeg tok på PCen kom lyden i TVen.

 

Takk for svar.

 

EDIT: Har selvfølgelig AUX-kabel fra PC til forsterker.

Endret av olesaue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I windows 7 kan man høyreklikke på høytaler-ikonet nederst til høyre på menylinja og velge "playback devices".

 

Du får da opp et vindu som som gir deg mulighet til å bestemme hvilken kanal lyden skal sendes ut fra ( f.eks HDMI, Speakers, Digital output osv...)

 

Kanskje det løser problemet ditt :)

Lenke til kommentar

Ok... begyner å bli en stund siden jeg kjørte XP, så jeg husker ikke helt hvordan lydoppsettet var der.

 

Du kan jo prøve å gå på "kontrollpanel" og finne lydinstillinger der. Er sikkert en tilsvarende meny, men bare litt mer innvikla å få opp... Hvis du har et dedikert lydkort på PCen din er det sikkert en egen kontrollpanel-innstilling for det.

 

 

edit:leif

 

edit 2:

 

 

fant en liten oversikt her : http://www.tinyeye.com/avsetup/soundsetup_xp.html

 

på det fjerde bildet under "default device" vil jeg anta at du kan velge hdmi, speakers (ev. navn på lydkort osv...) det er min antagelse iallefall.

 

Funker ikke det så kan du jo rote litt rundt og se om du finner en innstilling som virker på en av de andre undermenyene. Det burde være i nærheten :p

Endret av Lambern
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

OK. har du prøvd å endre hvilken av de som er standard?

 

Vil anta at, uten at jeg vet sikkert, at SigmaTel er det integrerte lydkortet og at NVIDIA High Definition Audio er knyttet til skjermkortet, og dermed også HDMI? Skal du ha lyd fra minijacken ville jeg prøvd å sette SigmaTel som default...

 

Forsterkeren din har ikke HDMI inngang forresten?

Lenke til kommentar

OK. har du prøvd å endre hvilken av de som er standard?

 

Vil anta at, uten at jeg vet sikkert, at SigmaTel er det integrerte lydkortet og at NVIDIA High Definition Audio er knyttet til skjermkortet, og dermed også HDMI? Skal du ha lyd fra minijacken ville jeg prøvd å sette SigmaTel som default...

 

Forsterkeren din har ikke HDMI inngang forresten?

 

Jepp, har prøvd både SigmaTel og NVIDIA High Definition Audio... Fortsatt bare TV-lyd.

 

Forsterkeren har ikke HDMI inngang nei..

 

Og forresten, spilte nettopp litt FIFA, og da kom lyden i headsettet (koblet ut forsterkeren, og inn headsettet), men når jeg trykte play på tastaturet, som playa Spotify, fikk jeg musikken ut TVen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...