Gå til innhold

Kritikk på førsteutkast design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, fikk litt flashback fra IT-timene her ja. :p

Noe jeg tenker på er en liten infobox hvor det står hvor dere befinner dere å kontakt nummer, å en hyperlink til "mail". Skikkelig minimalistisk informasjon. Å så en link videre til "om oss" for å vite mer.

Ellers mangler du CopyRight og "laget av" i liten skrift.

 

Du kan også ha noe reklame som lokker folk til ditt ferie paradis. Et hovedbilde på forsiden, å en annen kategori med Bilder eller gjestebok. Hvis det er storprøven i IT anbefales det sterkt. Jeg fikk nedsatt en karakter for at jeg manglet "noe ekstra". men hadde egentlig glemt å legge den til nettserveren. lol. fail. Du kan å legge inn en MINIanimasjon på sidene, men unngå det på index-(hovedsiden) for da bruker den lang tid på å laste.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen forslag til hvordan jeg kan plassere den lille info boksen med hyperlenker osv. Klarer ikke å se det for meg. :/

 

Og takk for tipsene.

Du kan plassere linkene der loginboksen er nå. Login trenger ikke så stor plass, da du stort sett bare trenger to tekstfelt og en login-knapp. De kan du jo evt prøve å flytte login opp i headeren eller noe sånt. Hvis det er du som administrerer nettsiden, så er det heller ingen vits i å ha login synlig.

 

Et lite tips: Ro ned på skygger og graderinger. Jeg får litt sånn tilbake til 2002 følelse hvis du skjønner hva jeg mener. Du kan bruke effekter, men gjør de så subtile som mulig.

 

Trekk også boksene på høyre side ned så de står på linje med innholdsboksen, slik at det blir en mer definert grid.

 

Eksperimenter gjerne også med farger. Blå er fint, men bare blå litt litt kaldt. Prøv gjerne å finn en komplimenterende farge til blåfargen din. Colourlovers.com og kuler.adobe.com kan hjelpe deg med dette.

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...