Gå til innhold

Eyefinity på HD6950 , tilkoblings alternativer?


Radey

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sliter med å finne noen som tar opp akkurat dette, da det fleste alt har kjøpt og er mer opptatt av å få til CCC og feilsøking rundt det.

 

Om noen kunne hjelpe meg med følgende spørsmål :

 

1. Kan man kjøre nevnte skjermkort med eyefinity på 3 skjermer, og samtidig har ekstra skjermkort for 2 ikke-eyefinity skjermer? Ser for meg at det går bra, men greit å vite.

 

2. Siden skjermene jeg skal bruke har kun HDMI og VGA(som jeg ikke vil bruke) må jeg bruke enten kun mDP eller kombinasjon av mdp, DVI og HDMI/DVI.

Blir det bøll med DVI til HDMI ved bruk i EYEFINITY?

 

3. Sliter stort med å finne en active adapter som går fra mini DP direkte til HDMI.

Og må det være aktivt? Finner ingen passive i Norske nettbutikker.

Virker som jeg må gå fra mDP-DP til DP - DVI til DVI - HDMI... som høres sykt ut.

Finnes det ingen enklere vei, og hvem selger et sånt adapter

 

4. Og hvor i all verden får man tak i disse MST Hubs som AMD prater varmt om? ER veldig få DP skjermper, og skal jeg kjøpe 3 for seriekobling, blir det få å velge mellom, og dyrt.

 

Hjelp? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Radey!

 

1. Jeg vil anta at dette fungerer, uten å ha prøvd det selv. Men du vil ikke kunne kjøre kortene i CF da du kun kan bruke utgangene på èt skjermkort når de er i CF.

 

2. Du må bruke 1 aktiv adapter fra mDP til HDMI. De 2 andre skjermen kan kobles til med 1=HDMI 2=DVI-->HDMI.

Skal ikke være problematisk med DVI til HDMI ved bruk av eyefinity, men 1 mDP MÅ benyttes.

 

 

3. Er litt som har skjedd på dette punktet siden jeg kjøpte meg utstyr til eyefinity. Endte opp med en aktiv adapter til 1000kr så vil ikke engang tenke på hvor mye billigere de er nå eller hvor de finnes...

Endret av Cloud
Lenke til kommentar

Er jo utrolig tungvindt å ha 3 (!) overganger for å få HDMI ut i andre enden... helt sykt egentlig.... så sykt at jeg sliter med å akseptere det... heheh

 

DET må vel være noen som har fått det til på en enklere måte? uten å måtta ha hundre en overganger. Jeg skal jo ha 3 HDMI skjermer... muligens med to extended med eget skjermkort antagelig.

 

Eyefinity virker som en genial greie, som er veldig dårlig gjennomtenkt rent praktisk ovenfor forbrukeren. MST hubs... hvor er de? :D EYEfinity kom jo ikke i år heller da.

 

Beklager irritasjon. Er ikke ment mot noen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...