Gå til innhold

Problemer med innstallasjon av windows

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg ny maskin og skulle innstallere windows for et par dager siden. Når jeg starter maskinen opp finner den harddisken, men ikke når jeg starter windows xp innstallasjons-programmet. Har koblet harddisken til hovedkortet med serial ata kontakt. Må jeg ha innstallert drivere får at serial ata skal fungere? Må jeg bruke de vanlige kablene for å dette til å fungere?

takk for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg ville ha lastet ned driverene fra internet, vel og merke ATA driveren til hovedkortet, kopier det paa en diskett, naar du starter installasjonen av Win XP saa faar du vel en foresporsel om ekstra drivere (F6), prov aa legg inn driverne se om det hjelper, hvis ikke saa vet ikke jeg.

Frankie

Singapore

Skrevet

Du må vel se på serial ata disken som ala "raid-system"... så du må vel gi han drivere der han spør om å legge inn raid osv i installeringa.... Eg har lignende problem når eg installerer pga av min raid.

Skrevet

Helt riktig som frank_jarle skriver, du må ha en diskett med driveren til kontrolleren. Trykk F6 når det kommer opp "Press F6 to install a mass storage driver" og du er i gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...