ArrPee Skrevet 10. februar 2011 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Hei. Dette gjelder en forsikrings sak med Siba. Jeg kjøpte en Acer AS5738zG-444G50M av Siba i fjor med idiot forsikring. Så kom julen å det ble veltet et glass over maskinen. Den sto ikke til å redde, men Siba sier jeg kan velge en ny maskin. Selgeren på Siba finner fram en maskin han mener er like god og sender den med meg hjem. Her burde jeg jo selfølgelig ha sjekket dette ut bedre. Men jeg var avhengi av å få meg en maskin. Dette var en Acer AS5551G. Tok ikke mange timene før jeg forsto at dette ikke var en like god maskin til mitt forbruk. Så sjekket jeg nøye ut og fant ut at cpu'en klarer bench testen langt dårligere. Og virker som om den yter dårligere på det meste. Jeg går tilbake til Siba å gir beskjed om at jeg skal jo ha en tilsvarende maskin eller bedre. Siba forteller meg at forsikrings selskapet har satt en grense på pris. Da ringer jeg forsikrings selskapet å får ordnet så de ikke setter krav på pris men en maskin som er like god eller bedre. Utvalget er ikke stort og jeg sliter da med å finne en passende maskin. Men det er lenge siden jeg har fulgt med i komponent verden. Så her kommer dere inn. Den forrige maskinen hadde: (kan søke opp modellen på google selv) Core 2 Duo 2.2 Ghz CPU 15.6 " CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD Skjermkort med 1 gb dedikert minne 4gb 1066mhz minne Så den nye maskinen kan da altså ikke være noe dårligere enn dette. Det er ikke mange maskiner å forholde seg til. http://www.siba.no Jeg ønsker overhodet ikke en e-machines, hp, packard bell, samsung eller compaq. Dette skyldes dårlige erfaringer, man betaler for merket, og rett og slett utsendet. (Hvis noen skulle ha en veldig sterk mening om hvorfor jeg burde ta en maskin av en av de merkene. Forklar^^,) Så det må bli en Acer eller Asus. Først fant jeg denne; http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=4846701 men så vidt jeg har fått med meg er ikke dette et skjermkort jeg kan spille noe som helst med. eller få brukt cs4 noe serlig. Forslag? Fint om jeg kunne fått raskt svar da jeg trenger å få hentet ny maskin snarest! Takk! Mvh. Martin Endret 10. februar 2011 av ArrPee
Topguy Skrevet 10. februar 2011 Skrevet 10. februar 2011 Asus maskinen har nok et dårligere grafikkkort enn din forrige maskin (hvis den hadde ATI HD4650), men prosessoren skal være bedre. Så jeg ser ikke CS4 som et problem, det programmet er ikke SÅ avh. av 3D ytelsen. Skjønner ikke helt di motstand mot andre merker heller, de fleste jeg ser på forum med problemer har Acer, men det kan jo skyldes at Acer selger mer enn de andre merkene.
ArrPee Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Skrevet 10. februar 2011 (endret) Asus maskinen har nok et dårligere grafikkkort enn din forrige maskin (hvis den hadde ATI HD4650), men prosessoren skal være bedre. Så jeg ser ikke CS4 som et problem, det programmet er ikke SÅ avh. av 3D ytelsen. Skjønner ikke helt di motstand mot andre merker heller, de fleste jeg ser på forum med problemer har Acer, men det kan jo skyldes at Acer selger mer enn de andre merkene. Forstår ikke helt hvor du ville med den responsen. Jeg laget ikke en post for å diskutere folks syn på de forskjellige merkene. Og jeg skrev jo at hvis man hadde en formening om en annen maskin av et annet merke. Så kunne man beskrive hvorfor det hadde vært et bra valg med en annen maskin. Og saken er vel ikke hvor raskt jeg kan jobbe i CS4. Men å finne ut hvilke maskin de har på Siba som er tilsvarende eller bedre på punktene jeg beskrev. Endret 10. februar 2011 av ArrPee
ArrPee Skrevet 10. februar 2011 Forfatter Skrevet 10. februar 2011 (endret) Kan det stemme at dette er den eneste som er tilsvarende/bedre: http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=4846720 MER: http://www.amazon.com/N53JQ-XV1-15-6-Inch-Versatile-Entertainment-Aluminum/dp/B00492C6T8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1297348193&sr=1-1#visual Endret 10. februar 2011 av ArrPee
EivindS_ Skrevet 10. februar 2011 Skrevet 10. februar 2011 Du sier den forrige laptopen din hadde et skjermkort på 1gb minne. Det sier absolutt ingenting om hvor bra skjermkortet er. Hvilken spesifikk modell var i den?
ArrPee Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Skrevet 11. februar 2011 Du sier den forrige laptopen din hadde et skjermkort på 1gb minne. Det sier absolutt ingenting om hvor bra skjermkortet er. Hvilken spesifikk modell var i den? Ati HD 4650
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå