Gå til innhold

Yrkessjåfør - Spørsmål


aleks558

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

 

vet ikke helt om dette er plassen å spørre men jeg prøver :)

 

har valgt Transport og Logistikk som førstevalg til VG2 for å utdanne meg som Lastebilsjåfør...

da det er TRANGT med penger er jeg veldig redd for å ikke ha råd til å ta billappen før jeg begynner på lastebillappen... er det krav til billappen (B) når man skal ta lastebillappen (C-CE)

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok C i 2004, da var det ett krav at man skulle ha B før man tok C..

 

Tviler egentlig på om det er annerledes nå, hvis det da ikke har kommet noen syke regler for de som tar lappen gjennom skolegang (jeg tok bare lappen privat, mens jeg hadde perm fra militæret)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

selvfølgelig må du ha b før du kan få c og d. uansett skolegang. er ikke helt sikker på hvordan linja er men må du ikke ha lærlingplass før du faktisk kan få starte på vegen til tung lappen?

\

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke ha lærlingplass for å kunne ta C, men må ha jobb som lærling for å kunne kjøre over 7,5 tonn (C1) før man er 21 år.

Jeg fikk da strengt talt fast jobb som lastebilsjafør på en 15 tonner, og jobbet med det fra jeg var 20 år.. Og det er som sagt uten skole, og uten lærlingplass.. Men vet at man kan starte før fylte 20 som lærling..

 

 

Edit: Godt mulig mye er endret med denne digitale sertifikat greia

Endret av Wrasko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...