Gå til innhold

Tips til fotografering av jubileum


Anbefalte innlegg

En forening jeg er medlem av skal ha jubileum om noen uker og jeg er utpekt til fotograf. Foruten å dokumentere hendelsen skal noen av bildene brukes i medlemsblad. Trenger tips til hva jeg skal ha med av utstyr og kanskje mest til motiver. Festen skal være i et stor ombygd industrilokale med høyt under taket og sorte vegger og tak. Det er kun kunstig belysning.

Det er ventet å komme rundt 100 stykker. Det vil også være band som spiller og taler og gave overrekkelser på scenen.

Utstyret jeg har er D80, 18-135mm, 35mm, 50mm, 55-300mm og Tamron 90mm, SB600, stativ. Ønsker i utgangspkt minst mulig å bære på og ha fokus mer på bilder enn å måtte bytte objektiver hele tiden.

Ettersom D80 til nød kan presses til 800iso før det blir stygt, regner jeg med at lys kommer til å bli mangelvare selv med 1.8 i blender. Man får da også fort så liten DOF at det kun blir noen som er i fokus ved gruppebilder. Blits kan heller ikke brukes indirekte ettersom det er sorte vegger og tak. Kan jo bruke den av kamera for å få litt mer spenstig lys, men da blir det fort mye løping og fikling.

Ønsker også tips til hvilke motiver jeg bør få med meg. Alle råd mottas med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...