Gå til innhold

Trenger eit rack kabinett som ikkje er så dypt.

v-lar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Eg skal ha eit rack kabinett til dette rack skapet: http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=517861

Fra feste annordning framme i skap er det 51 cm til bak vegg.

Fra feste annordning framme til feste annordning bak i skap er det 33 cm.

Slik eg ser det kan eg ha eit kabinett som er maks 45 cm? med tanke på kabler etc bak der.

Er det nokon som kjenner til slike kabinetter som ikkje er dypere enn det? Så må det jo og være 19" da så det passer i skapet.

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er lillebroer til skapet eg har.

Dybde fra døra er 60 men ikkje fra der du fester serveren.

Feste annordninga står ca 6 cm lenger inn enn døra.

Eller er eg heilt på tryne og ikkje skjønner åssen en server skal festes?

Det skapet er nok for kvm, router, switch , patchpanel osv og ikke servere.

Jeg har målt mine servere og de minste er 52cm dype.

Det er vel bare til å se i nettbutikkene på dybde på skapet.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=517862

Så på det jeg også på superweekend-rabatt.

Skrevet

Dy skyver racken helt inntil raden med hull, dvs den stopper 4mm forran hullene, men du burde ha skinner i store skap, men her kanskje det går like bra om du bare stacker og låser forran siden det ikke er plass til så mange.

Her ser du jeg har stacket det nederste racket uten skinner, det blir mye jobb i store skap om alle over er det ogaå når noe må ut.

post-64596-0-63726200-1296997853_thumb.jpg

Skrevet

Hmm

Slik eg tenkte.

Så da får eg det ikkje til da:(

Hadde håpet på å fått satt ein server inn i det skapet så eg slapp å ha den liggande på gulvet.

Dy skyver racken helt inntil raden med hull, dvs den stopper 4mm forran hullene, men du burde ha skinner i store skap, men her kanskje det går like bra om du bare stacker og låser forran siden det ikke er plass til så mange.

Her ser du jeg har stacket det nederste racket uten skinner, det blir mye jobb i store skap om alle over er det ogaå når noe må ut.

Skrevet

Muligheten er jo å kjøpe ei hylle å sette den på.

Det var kansje ikkje så dumt.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=108548

Sjekk om 50,5 går? Blir ca 50 fra forran skrueraden.

Skal de stackes kan de uansett settes lenger frem og ikke skrues fast siden det er så lavt kabinett.

Burde kanskje ikke kjøpe noen med håndtak forran heller så du får utnyttet plassen.

Skrevet (endret)

Om brukt funker så kan du kjøpe et rackable systems, de har nesten alle i halfdepth (40-45cm) samt festes bare i front ikke skinner.

Orginalt designet så du får fylle racket både fremme og bak, men funker også utmerket til korte skap :)

Bestilte selv et slikt for et par dager siden :D

3u på 40cm dybde med 12x sata hotswap, blir nesten 3000kr med frakt fra usa + moms etc.

Men da kommer det med 2x dualcore 2ghz amd + 3ware 9550-12 kontroller.

2U med 4hotswap sata utgavene får du fra 40-50$ stk.

3-4u med 12/16 hotswap stortsett 150$ og oppover.

Bilder:

dscn2829_001.jpg

dscn2830_001.jpg

dscn2831_001.jpg

N.B.

Pass på vekten ;) passerer du 60-80ish kg så knekker det skapet ditt sammen.

Det er ment for switcher/patchepaneler og gjerne en ups for switchene, ikke servere.

Endret av cruzader
Skrevet

Prisen på kabinettet eg så på var ein heilt annen for 10 min siden.

Tok kontakt med dei så sa dei prisen var feil, kostet 1699 for 10 min siden.

Kjøpte du fra statene da eller? Åssen er det med volten da?

Skrevet (endret)

Volten er som på alle psu's i dag, auto-switching 110-230v.

Kjøpte på ebay usa ja, så 40$ porto til jetcarrier sin terminal og 495kr for sjøfrakt til norge hos de.

Jeg brukte mitt som en mobil filserver montert i flight case, veldig praktisk for transport til lans etc :)

Endret av cruzader
Skrevet

Hmm, ok

så alle desse ligger på rundt 40 cm

Åssen er det om det ligger ein windows server versjon på maskinen.

Den kan slettes og legge inn vanlig windows versjon da?

Volten er som på alle psu's i dag, auto-switching 110-230v.

Kjøpte på ebay usa ja, så 40$ porto til jetcarrier sin terminal og 495kr for sjøfrakt til norge hos de.

Jeg brukte mitt som en mobil filserver montert i flight case, veldig praktisk for transport til lans etc :)

Skrevet

Er fritt frem til installere hva pokker du vil ja :)

Hvor mye utstyr skal du ha i racket?

De deltaco veggskapene er ikke så veldig solide, hele konstruksjonen er i ca 1,5-2mm stål med null forsterking for bakdelen.

Deltaco lover det henger med opptil 60kg innhold, men jeg ville vært ganske skeptisk til ha i såpass.

Henger bare på 4skruer/bolter.

Skrevet

Hehe skjønner tanken din.

Nei det er denne serveren, så er det eit patchepanel samt dlink 24 porter switch, 2 eksterne hdd. Det er vel det.

Er fritt frem til installere hva pokker du vil ja :)

Hvor mye utstyr skal du ha i racket?

De deltaco veggskapene er ikke så veldig solide, hele konstruksjonen er i ca 1,5-2mm stål med null forsterking for bakdelen.

Deltaco lover det henger med opptil 60kg innhold, men jeg ville vært ganske skeptisk til ha i såpass.

Henger bare på 4skruer/bolter.

Skrevet

De arrowmax sine har et dårlig navn når det kommer til kjølingen, de bruker vel også rails som funker dårlig i veggskapene (du har ikke rackprofilen bak for feste railen).

Skrevet

Hmm, eg har feste bak og samme som foran.

Men er 34 cm mellom front og bak

De arrowmax sine har et dårlig navn når det kommer til kjølingen, de bruker vel også rails som funker dårlig i veggskapene (du har ikke rackprofilen bak for feste railen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...