Gå til innhold

Skal bygge PC, trenger jeg noen kabler inni maskinen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei, skal snart bygge pc.

Er det noen kabler som skal være inni maskinen jeg trenger?

hva tenker du på? om du må kjøpe kabler utenom komponentene? Hvis det er du mener skal ikke det være nødvendig, medfølger 2 sata kabler ved kjøp av hk, og på psu skal alle kablene du trenger å bruke være med, hvis du ikke kjøper kabinett med psu, pleier å være ganske dårlig med kabler på de.

edit: hvis du skal ha mere enn 1 optisk enhet og hdd, må du kjøpe flere sata i tilegg, da det ikke medfølger.

Endret av ManheiM
Skrevet

Det eneste du vanligvis kan trenge er forlenger for P8/P4 kontakten hvis du har stort kabinett med PSU i bunn.

Forlenger P4/P8

For resten av kablene, holder det vanligvis med de som følger med hovedkortet o.s.v. Hvis du da ikke har spesielle krav, f.eks vinklet SATA.

Skrevet

Nei det har jeg ikke men pappa har hatt en gammel pc som han har demontert og satt sammen igjen, han slet noe veldig med den så han kan nok hjelpe meg litt, ellers har jeg en bror som er ganske god :thumbup:

Skrevet

Følger serial ata kabel med ?

Så litt på pakker fra komplett der sto det serial ata kabel.

hva er det og følger dem med noe sted

Skrevet

Hvis du ser på første svaret du fikk, så skrev jeg at det vanligvis medfølger minimun 2 stk ved kjøp av hovedkort, så skjønner ikke hvorfor du maser om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...