Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] skjerm skrur seg av etter 2 sekunder


Anbefalte innlegg

hey, jeg har nettop begynt på et nytt prosjekt.. dette skal vere en media pc hvor det kun spilles musikk fra, alt har gått greit hittil.. jeg har brukt en lapptop som grunlag til alt. og en annen pc skjerm.

 

swa6ol.jpg

 

alt er montert på en frostet plexi plate. og det skal vere enda en plexi plate over og blå led lys rundt skjermen.

 

men ja nokk om det. skjermen skrur seg av etter 2 sekunder med "dell" logoen.. dette skjer selvom jeg kobler den til en annen pc enn den pcen som er i selve "riggen" hva kan det vere? jeg har kjøtet de kablene som kommer ut på siden av skjermen.. de som er under det "metall" deksjelet der.. jeg aner ikke hva de er til for og vere helt erlig. takk for svar! mvh magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Sjekk med lommelykt om du har et bilde på skjermen.

Dersom du har det, er det inverteren til katoderørene som er defekt ("strømforsyningen til lysrørene" på godt norsk).

 

En av de mest vanlige feilene på LCD-skjermer, og skjer litt for ofte spør du meg.

 

- kjbu

Lenke til kommentar

Hei

 

Sjekk med lommelykt om du har et bilde på skjermen.

Dersom du har det, er det inverteren til katoderørene som er defekt ("strømforsyningen til lysrørene" på godt norsk).

 

En av de mest vanlige feilene på LCD-skjermer, og skjer litt for ofte spør du meg.

 

- kjbu

 

altså jeg har et bilde på skjermen.. liksom logoen på dell.. men den går vekk etter 2 sekunder.. så jeg skjønner ikke svaret ditt helt.. :S

er tilfeldigvis ikke deg? :tease:

 

egentlig ikke.. men hater scary maze..

Lenke til kommentar

Hvilket modell navn har dell skjermen ?

 

 

Flere dell skjermer har kondensator og noen transistorer som ikke lever så lenge.

 

det vet jeg ikke. men den er litt eldre..

 

ver gang jeg skrur på skjermen nå så er bildet der i ca 30 sekunder ikke 2 som det var før.. kan dette ha noe med saken og gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...