Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Merkelig lyd fra hattehøytalerne når bilen går


kim123

Anbefalte innlegg

Hei.

Har skjedd ett eller annet med anlegget i min mazda 323. Etter at jeg kjørte over en dump kommer det en veldig merkelig lyd fra hattehøytalerene. Trodde først det var forsterkeren som hadde tatt kvelden men byttet den og problemet er der fortsatt. Det merkelige er at lyden kun er der når bilen går. og blir høyere jo mer jeg gasser.

Lurte på om kanskje noen av dere har hatt lignende problemer før eller klarer å tenke dere ut hva det kan være for noe? Har lagt ut videoen på youtube så hvis du har ett halvt minutt kan du gå inn her

:)

Håper at det er noen kloke hoder her som skjønner hva det er. Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jordeytterste delen av kabelen? har du noen forslag til åssen jeg gjør det eller?

 

Lyden kommer bare når bilen går da, er dynamoen som lager støyen, pga dårlig jording.

 

Legg en ledning i klem utenpå hunn-pluggen og press hann-pluggen på ;)

 

Kunne du gått litt mer i detalje? er ganske newb på sånt. mener du at jeg skal surre en ledning rundt hunpluggen på forsterkeren? Rundt tuppen på hannpluggen eller rundt på siden av hunnpluggen? takk for svar forresten. virka som en god ide :)

Endret av kim123
Lenke til kommentar

jordeytterste delen av kabelen? har du noen forslag til åssen jeg gjør det eller?

 

Lyden kommer bare når bilen går da, er dynamoen som lager støyen, pga dårlig jording.

 

Legg en ledning i klem utenpå hunn-pluggen og press hann-pluggen på ;)

 

Kunne du gått litt mer i detalje? er ganske newb på sånt. mener du at jeg skal surre en ledning rundt hunpluggen på forsterkeren? Rundt tuppen på hannpluggen eller rundt på siden av hunnpluggen? takk for svar forresten. virka som en god ide :)

 

Du skal IKKE borti tuppen på hannpluggen, men hvis du tar en tynn ledning og bretter rundt hannpluggen, og så stikker den på plass, så kommer ledningen i klem mellom hann og hunnplugg.

post-63261-0-12933200-1296495247_thumb.jpg

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

jordeytterste delen av kabelen? har du noen forslag til åssen jeg gjør det eller?

 

Lyden kommer bare når bilen går da, er dynamoen som lager støyen, pga dårlig jording.

 

Legg en ledning i klem utenpå hunn-pluggen og press hann-pluggen på ;)

 

Kunne du gått litt mer i detalje? er ganske newb på sånt. mener du at jeg skal surre en ledning rundt hunpluggen på forsterkeren? Rundt tuppen på hannpluggen eller rundt på siden av hunnpluggen? takk for svar forresten. virka som en god ide :)

 

Du skal IKKE borti tuppen på hannpluggen, men hvis du tar en tynn ledning og bretter rundt hannpluggen, og så stikker den på plass, så kommer ledningen i klem mellom hann og hunnplugg.

 

Ok :) da tester jeg det imorgen. takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...